۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
افزایش اندک قیمت آهن در بازارهای جهانی| قیمت هر تن سنگ آهن به بالای ۱۰۳ دلار رسید
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش اندک قیمت آهن در بازارهای جهانی| قیمت هر تن سنگ آهن به بالای ۱۰۳ دلار رسید

قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی طی روز چهارشنبه با اندکی افزایش به ۱۱۳.۰۸ دلار در هر تن رسید.

به گزارش بازار؛ قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی طی روز چهارشنبه با اندکی افزایش به ۱۱۳.۰۸ دلار در هر تن رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت سنگ آهن طی هفته گذشته تاکنون حدود ۱.۸ درصد افزایش داشته و این در حالیست که این قیمت در بازه زمانی یک ماهه حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر، مهمترین فاکتور پیش روی بازار آهن، میزان رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی چین است که طی روزهای گذشته خوشبینی های محتاطانه ای برای اقتصاد این کشور شکل گرفته است.

اما مهمترین فاکتور منفی پیش روی آهن و سایر کامودیتی های بازار، همچنان مساله رکود نسبی و عزم جروم پاول رئیس فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده است. جروم پاول قرار است طی هفته جاری برای ادای شهادت، در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا حاضر شود.

با توجه به کاهش نرخ بیکاری و مهار نسبی تورم در آمریکا، به نظر می رسد رئیس بانک مرکزی آمریکا بتواند نمایندگان کنگره را برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده متقاعد نماید که در این صورت، می بایست انتظار اصلاح بیشتر قیمت آهن را در بازار داشت.

دیگر فاکتور تاثیرگذار بر بازار آهن نیز به مساله قیمت نفت باز میگردد که در این خصوص، علیرغم کاهش تولید اوپک پلاس، به دلیل کاهش همزمان برای نفت در بازارهای جهانی، به نظر نمیرسد فاکتور انرژی دستکم طی روزهای آتی تاثیر چندانی بر قیمت آهن داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha