۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
حمایت از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی در ۱۴۰۱؛ بنیاد برکت به دنبال توانمندسازی مناطق کم برخوردار
کارشناس طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت مطرح کرد

حمایت از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی در ۱۴۰۱؛ بنیاد برکت به دنبال توانمندسازی مناطق کم برخوردار

میرحسینی کارشناس طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت به بازار گفت: سال گذشته از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زا در مناطق کم برخوردار حمایت کردیم که امیدواریم امسال این تعداد به ۱۵۰ هزار طرح برسد.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت به عنوان یکی از بازوهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همواره با اجرای طرح های حمایتی از کسب و کارهای خرد و کوچک سعی بر این دارد که شرایط را برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار تر فراهم سازد.

طرح هایی که ضمن افزایش ضریب اشتغال در مناطق محروم و کاهش بیکاری، باعث کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی در این مناطق کم برخوردار می شود. مزایایی که به همین جا محدود نمی شود و ثمره این فعالیت های اجتماعی- اقتصادی حتی می تواند دستاوردهای مالی داخلی و خارجی همچون ارزآوری هم برای کشور داشته باشد.

اجرای ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی در مناطق کم برخوردار

سیدعلی میرحسینی کارشناس طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در خصوص حمایت از طرح های اشتغال زایی در سراسر کشور به بازار گفت: در سالی که گذشت به طور تقریبی ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی را در مناطق کمتر برخوردار مورد حمایت قرار دادیم. البته بخش مهمی از این تعداد طرح اشتغال زایی در ردیف طرح های دانش بنیان قرار داشتند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از بنیاد برکت در نمایشگاه آبادیران و آگروفود به عمل آمد افزود: در نمایشگاه آبادایران ۱۰ شرکت با ۱۰ طرح که تولیدات آن ها به ثمر رسیده و توانسته اند با حمایت هایی که از آن ها داشتیم محصولاتی را تولید انبوه کنند دعوت کردیم که از دستاوردهای آن ها استقبال خوبی شد.

میرحسینی با اشاره به اینکه اساس کار بنیاد برکت حمایت از طرح های دانش بنیان است ادامه داد: همانطور که اشاره کردم روند فعالیت های کسب و کار کشور به این سمت سوق پیدا کرده و سعی کرده ایم این طرح ها اغلب دانش بنیان باشند. از این رو بیشتر شرکت هایی که در نمایشگاه های اخیر دعوت شدند نیز تولیداتشان بیشتر در ردیف محصولات دانش بنیان قرار داشتند.

هدف گذاری برای رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی طرح های محرومیت زدایی

کارشناس طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: همانطور که اشاره شد در سال گذشته ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی در مناطق کمتر برخوردار مورد حمایت قرار گرفت که برای ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده ایم این طرح ها با افزایش ۳۰ درصدی به ۱۳۰ هزار طرح برسد.

بنیاد برکت سال گذشته ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی را در مناطق کمتر برخوردار مورد حمایت قرار داد که امسال می خواهد این عدد را به ۱۵۰ هزار طرح برساند

وی افزود: منتهی امید به خدا و کمک اعضای گروه برکت می خواهیم که این عدد را به ۱۵۰ هزار طرح برسانیم. عمده طرح هایی که برنامه ریزی شده از آن ها حمایت شود را به عنوان چشم انداز بنیاد برکت قرار داده ایم و می خواهیم از کسب و کارها به طور زنجیره ای حمایت کنیم تا اشتغالی که ایجاد می شود پایدارتر باشد.

این عضو بنیاد برکت در خصوص تمرکز بنیاد برکت بر رسته هایی که از آن ها حمایت می شود ادامه داد: تا به امروز به طور تقریبی از ۱۷۹ رسته شغلی حمایت کرده ایم. اکنون نیز تمرکز مان بر روی زنجیره هایی همچون زنجیره امنیت غذایی، آبزی پروری و طرح های دانش بنیان که همیشه محور اصلی حمایت ها و طرح های ما بوده، قرار دارد.

میرحسینی در پاسخ به این سوال بنیاد برکت در حوزه امنیت غذایی چه مسیری را در پیش گرفته است پاسخ داد: در بحث امنیت غذایی موضوع حمایت از کسب و کارهای حوزه کشاورزی، دامداری، دامپروری و آبزی پروری را در راس برنامه هایمان قرار داده ایم که در تمام این رسته ها بنیاد ورود جدی داشته است.

وی با اشاره به حمایت هایی که در حوزه کشاورزی از کشاورزان به عمل آمده است افزود: در بحث کشاورزی، اصلاح کشت، آبیاری و آبیاری های تحت فشار را مورد حمایت جدی قرار دادیم. در این رابطه حتی در یک استان فقط برای ۱۲ هزار هکتار بحث اصلاح الگوی کشت را اجرایی کردیم. همچنین آبیاری آن ها را به صورت آبیاری تحت فشار انجام دادیم. این طرح به طور قطع قرار است در تمام استان های کشور و سال آینده هم با حمایت جدی تر اجرایی شود.

حرکت با برکت در ۱۴۰۲ ادامه می یابد

میرحسینی با اشاره به اینکه بنیاد برکت طبق برنامه ریزی که داریم قرار است هر سال بحث حمایت از کسب و کارها را به صورت جدی پیگیری کند بیان داشت: با افزایشی برنامه ای به بنیاد برکت ابلاغ می شود حتما این کار را انجام می دهیم و اغلب تمرکزمان حمایت از زنجیره ها، دانش بنیان ها، کسب و کارهایی که بر مرز دانش فعالیت می کنند و مورد نیاز است قرار دارد.

کارشناس طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در پاسخ به این سوال که طرح حرکت با برکت به عنوان طرحی مثمر ثمر برای اشتغال زایی و توانمندسازی معلولان به کجا رسیده است پاسخ داد: رویداد حرکت با برکت به طور حتم ادامه دار خواهد بود و حمایت از کسب و کارها را به شیوه های مختلف انجام خواهیم داد.

طی اجرای طرح حرکت با برکت اقدام خوبی برای حمایت از اشتغال معلولان انجام شد و خیلی ها با توانمندی های معلولان در اشتغال آشنا و ترغیب شدند آن ها را در واحدهای خود به کار گیرند

وی افزود: در بحث حرکت با برکت اقدام خوبی برای حمایت از اشتغال معلولان انجام شد. خیلی ها در این رویداد با توانمندی های معلولان در اشتغال آشنا و ترغیب شدند این عزیزان را در واحدهای خود به کار بگیرند. بنیاد برکت نیز حمایت از این پویش را با توجه به استقبالی که از آن شد ادامه خواهد داد. حمایتی که اثرات مثبتی برای کشور دارد.

طرح حرکت با برکت نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت است که سال گذشته با محوریت ارائه ایده های خلاقانه، فناورانه و دانش بنیان در حوزه اشتغال معلولین اجرایی و با استقبال خوبی مواجه شد.

از ثمرات اجرای این طرح با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می توان به امضای تفاهم نامه بنیاد برکت و سازمان بهزیستی به منظور ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال و اهدای ۲۵۰ باب مسکن به خانواده های دو معلول اشاره داشت.

شایان ذکر است که بر اساس آمار ارائه شده در سال ۱۳۹۹ نزدیک به یک میلیون نفر معلول در سراسر کشور با معضلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم می کنند؛ معضلی که رفع آن شاید حتی برای افرادی که دچار هیچ نوع از معلولیتی نیستند هم ساده نباشد اما برای معلولان مشکلات چند برابر است. از این رو بنیاد برکت حمایت از این گروه از جامعه را هم به صورت ویژه در برنامه های خود قرار داده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      خداقوت به مجموعه پرتلاش بنیادبرکت
    • کبری IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      سلام ازتون خواهش میکنم هوای مارو هم داشته باشید زن و شوهر هردو بیکار بی درآمد شغل خاصی نداریم تورو خدا قسم مسعولین به فکر ماهم باشید این همه میگید کمک میکنیم وام میدیم پس چرا هیچی سمت ما نمیاد ماهم شدیداً محتاج کمک هستیم محرومم از شغل درآمد والله قسم نیازمندکمک و وام هستم.