۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
سهم ۱۲ درصدی بنگاه های معدنی در اقتصاد کشور| معدن 30 میلیارد دلار پول می خواهد
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

سهم ۱۲ درصدی بنگاه های معدنی در اقتصاد کشور| معدن 30 میلیارد دلار پول می خواهد

طی ۴ سال اخیر بنگاه‌های معدنی و فولادی نقش محوری در تامین ارز و گردش اقتصادی کشور داشته‌ و دارای سهم۱۲.۷ درصدی در این حوزه بوده‌اند.

به گزارش بازار:مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پنل تخصصی با موضوع اهمیت توسعه ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بدهی و بازار سرمایه و بررسی چالش‌ها در سطح بنگاه، نهادهای ذیربط و حکمرانی عنوان کرد:درحال حاضر مدیران بنگاه‌های فولادی علاوه بر بحث پروژه‌های توسعه‌ای در زمینه تامین مالی پروژه‌ها نیز درگیر هستند.

وی افزود: نقش بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در سطح کلی فضای اقتصادی خیلی جدی گرفته نشده و در بحث تامین مالی نیز به همین منوال است. ۷ درصد از سهم تامین مالی مربوط به صنعت فولاد است و ۵۹ درصد مربوط به بخش‌های دولتی است.

به گفته وی،طی ۴ سال اخیر بنگاه‌های معدنی و فولادی نقش محوری در تامین ارز و گردش اقتصادی کشور داشته‌ و دارای سهم۱۲.۷ درصدی در این حوزه بوده‌اند.

چشم‌انداز پیش‌روی صنعت فولاد، حدود ۳۰ میلیارد دلار نیازمند تامین مالی است که ۱۵ میلیارد دلار آن توسط همین بخش تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطر نشان کرد: در چشم‌انداز پیش‌روی صنعت فولاد، حدود ۳۰ میلیارد دلار نیازمند تامین مالی است که ۱۵ میلیارد دلار آن توسط همین بخش تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مبلغ تسهیلات نه تنها رشد نداشته بلکه روند کاهشی بوده است و این یک زنگ خطر برای صنعت به شمار می آید.

حمیدیان اشاره کرد: کاهش و افزایش میزان فروش نفت و سایر مشتقات توسط مجموع تامین مالی دنبال می‌شود؛ اما تامین مالی در بخش صنعت طی سال گذشته روند کاهشی داشته است که یک هشدار برای بخش صنعت به حساب می آید.

وی تاکید کرد: نشست‌های تخصصی در این زمینه باید منجر به تشکیل کارگروه برای تعامل با دولت در بحث تامین مالی شود تا تدابیری جدی در این زمینه اندیشیده شود.
.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha