۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
میزان سرمایه گذاری خارجی ما همچنان از دنیا عقب است
مدیر عامل مجتمع آهن و فولاد غدیر نی ریز:

میزان سرمایه گذاری خارجی ما همچنان از دنیا عقب است

مصطفی‌ پور گفت: نخستین چالش ما این است که یک طوفان فکری در سازمان، بنگاه‌ها ایجاد شده باشد که به جای اینکه بگوییم چرا تامین مالی؟ به فکر چگونگی تامین مالی باشیم.

به گزارش بازار،محسن مصطفی‌پور، در پنل تخصصی ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بدهی در کشور؛ فرصت‌ها و چالش‌ها بیان کرد: همه آنچه که منجر به وجه تمایز در مدیریت می‌شود، بحث اتخاذ تصمیم در بخش مدیریتی است.

مدیر عامل مجتمع آهن و فولاد غدیر نی ریز خاطرنشان کرد: نخستین چالش ما این است که یک طوفان فکری در سازمان، بنگاه‌ها ایجاد شده باشد که به جای اینکه بگوییم چرا تامین مالی؟ به فکر چگونگی تامین مالی باشیم. که چنین فکری کاملا اشتباه است.

وی افزود: در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز مجموعه‌ای از روش‌های تامین مالی در حال انجام است. با اصلاح ساختار مالی شرکت یک افزایش مالی در شرکت صورت گرفت و خریدهای مالی بدون کارمزد در این مجموعه انجام شد.

به گفته وی؛ بانک و بازار پول جز برنامه اصلی ما نیست و نگاه ما از بازار پولی به سمت بازار سرمایه رفته است.

در بحث میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار عقب هستیم و میزان عددهای ما بسیار از دنیا فاصله‌دار است که باید این موضوع به صورت جدی دنبال شود

مدیر عامل مجتمع آهن و فولاد غدیر نی ریز تصریح کرد: ما در بحث میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار عقب هستیم و در میزان جذب سرمایه‌ گذاری خارجی عددهای ما بسیار از دنیا فاصله‌ دار است که باید این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

مصطفی‌ پور عنوان کرد: برای اینکه در افق ۱۴۰۴ بتوانیم ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم بیش از ۲۰ میلیون تن کسری خواهیم داشت. ما در حوزه اکتشاف و استخراج بسیار عقب هستیم که باید با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران و تجهیز ماشین‌آلات نوین میزان اکتشافات را افزایش دهیم که این موضوع نیازمند تامین مالی است.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha