۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مهمترین چالش بخش صنایع معدنی تامین مالی است
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در کنفرانس تامین مالی؛

مهمترین چالش بخش صنایع معدنی تامین مالی است

۷۱ درصد تسهیلات در حوزه صنعت و معدن، سرمایه در گردش است، در حالی که توسعه تنها ۴ درصد از تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار؛ امیرحسین نادری ، مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در کنفرانس تامین مالی پروژه های حوزه معدنی گفت: سرمایه گذاری در معادنی مانند چادرملو باعث می شود مواد اولیه مورد نیاز سایر صنایع به شیوه پایدارتری تامین شود.

وی ادامه داد: بکارگیری چنین استراتژی هایی سبب می شود مواد اولیه داخلی در اختیار رشد تولید ملی قرار بگیرد و این رویکرد، تحریم های سایر کشورها را نیز خنثی می کند.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در خصوص مهمترین چالش بخش صنایع معدنی بیان کرد: تامین مالی این حوزه مهمترین چالشی است که در بخش صنایع معدنی وجود دارد و باید هر چه سریع تر این چالش برطرف شود.

وی اظهار کرد: کشور ایران ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی در بخش معدن دارد، به عنوان مثال با داشتن بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور این امکان وجود دارد که انواع تولیدات داخل روند رشد بهتری را تجربه نمایند.

نادری درباره بخشی از مهمترین راهکارهای تامین مالی حوزه معدن کشور گفت:در بخش بازار سرمایه انتشار اوراق، عرضه اولیه، مشارکت مردمی و افزایش سرمایه و همچنین در بخش نظام بانکی تامین مالی خارجی، قراردادهای مشارکتی و تامین مالی پروژه ای می تواند موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد ایران ۱۸ درصد است و ۷۱ درصد تسهیلات در حوزه صنعت و معدن، سرمایه در گردش است، در حالی که توسعه تنها ۴ درصد از تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین اظهار کرد: اگر پیش زمینه‌های تامین سرمایه در زنجیره آهن و فولاد، به خصوص در جایگاه صنعت و صنایع معدنی به درستی ایجاد شود، می‌توانیم نوید افزایش سرمایه گذاری خارجی را بدهیم.

تضمین آینده صنایع معدنی، تولید و تضمین مواد اولیه اکتشاف و صنایع معدنی از جمله اساسی‌ترین اصل این بخش است

نادری درباره اهداف اکتشاف و سرمایه‌گذاری در توسعه معادن کشور، بیان کرد: تضمین آینده صنایع معدنی، تولید و تضمین مواد اولیه اکتشاف و صنایع معدنی از جمله اساسی‌ترین اصل این بخش است.

نادری ادامه داد: متاسفانه مهمترین توسعه ها در صنعت فولاد کشور با سرمایه گذاری خارجی تامین شده است. شرکت های همچون فولاد مبارکه یا فولاد هرمزگان در ابتدا برای جذب سرمایه از بانک های خارجی کمک گرفتند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین اشاره ای به بخش انرژی موجود در کشور کرد و ادامه داد: کشور ما با دارا بودن حدود ۱۲ میلیون زغال سنگ تاکنون نتوانسته است به نحو درست و مناسبی از این منابع برای تامین انرژی مورد نیاز کشور استفاده کند.در حالی که شایسته است در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha