۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
قطع برق صنایع راه حل جبران کمبود برق نیست
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس تخصصی تامین مالی؛

قطع برق صنایع راه حل جبران کمبود برق نیست

برای رشد تولید در بخش فولاد نیاز است تامین مالی صنایع فولادی بیش از گذشته مورد توجه مسئولین و تولید کنندگان فولاد قرار بگیرد تا از این مسیر ارزش آفرینی چندین برابری برای کشور محقق شود.

به گزارش بازار؛ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس تخصصی تامین مالی پروژه های حوزه معدن و صنایع معدنی بیان کرد: برای رشد تولید در بخش فولاد نیاز است تامین مالی صنایع فولادی بیش از گذشته مورد توجه مسئولین و تولید کنندگان فولاد قرار بگیرد تا از این مسیر ارزش آفرینی چندین برابری برای کشور محقق شود.

مهدی کوهی در خصوص پتانسیل های ایران در بخش صنایع معدنی تصریح کرد: کشور ایران به لحاظ منابع معدنی بسیار غنی است، بنابراین نیاز است فرایند شناسایی، اکتشاف و استخراج از معادن کشور براساس یک برنامه ریزی هدفمند در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته وی؛ بر اساس همین برنامه ریزی های هدفمند است که صنایع فولادی بدون دغدغه می توانند بر روی تامین مواد اولیه، با تمرکز بر رشد تولید و توسعه در ابعاد مختلف اقدامات ارزنده ای انحام دهند.

وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای اساسی در فرایند استخراج از معادن، ماشین آلات معدنی است، که این تجهیزات در کشورمان متاسفانه قدمت بالایی دارند. بنابراین نیاز است نوسازی ماشین آلات معدنی با تکیه بر استفاده از توان داخل در دستور کار قرار بگیرد و همزمان با این رویکرد و با رعایت الزامات زیست محیطی و بهره گیری از تکنولوژی های نوین به سمت معدن کاری سبز حرکت کنیم.

تزریق مواد اولیه به خطوط تولید فولاد، ضمن ایجاد ارزش آفرینی در داخل کشور، مانع خروج ارز می شود و در این مسیر بهره گیری از پتانسیل های شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی دارد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: تزریق مواد اولیه به خطوط تولید فولاد، ضمن ایجاد ارزش آفرینی در داخل کشور، مانع خروج ارز می شود و در این مسیر بهره گیری از پتانسیل های شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی دارد.

کوهی خاطر نشان کرد: ذوب آهن اصفهان بنیانگذار تولید فولاد در ایران است و در ساخت و راه اندازی صنایع فولادی در سطح کشور نقش بی بدیلی ایفا کرده است، اما هم اکنون توسعه فولاد در سطح کشور روند رو به رشدی را طی می کند در نتیجه، نیاز است برای تامین پایدار مواد اولیه با رویکرد بهره گیری از ظرفیت های داخلی، راهبردی اساسی تدوین شود.

کوهی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان طرح های توسعه ای بسیار خوبی برای منطقه معدنی سنگان در نظر گرفته است تا از این طریق ظرفیت تولید این معدن افزایش یابد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص اهمیت تامین پایدار سایر یوتیلیتی های مورد نیاز تولید فولاد در کشور گفت: تامین پایدار آب، برق و گاز در فرایند تولید فولاد نقش حیاتی دارد، اما صنعت فولاد به عنوان یک صنعت ارزش آفرین در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز را تجربه می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه راهکارهایی مانند قطع انرژی بخش صنعت برای تامین انرژی سایر بخش های کشور رویکرد منطقی نیست بلکه باید مسولین مربوطه از راهکارهای بهتری برای رفع کمبود برق و گاز استفاده کنند تا به بخش صنعت هم لطمه کمتری وارد شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha