۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
مشکل پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین رفع شد| آخرین وضعیت قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مشکل پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین رفع شد| آخرین وضعیت قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار

صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه موضوع پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین که موانعی داشت، رفع شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی‌ اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اشاره به اینکه اقتدار دریایی امروز در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پیش از این در طول تاریخ سابقه نداشته است گفت: ارگان‌های دریایی کشور در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری و هماهنگی هستند که این انسجام به همت مدیران و کارکنان این ارگان‌ها فراهم شده است.
وی تصریح کرد: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضوری مقتدرانه در آب‌های کشور و جهان دارند که زمینه‌ساز امنیت تردد شناورهای تجاری تحت تحریم‌های ظالمانه است.
صفایی اقدام در جهت توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را ارزشمند خواند و ادامه داد: شرکت ملی نفتکش ایران نیز سال‌هاست اجازه نداده صادرات نفتی متوقف شود در واقع این دو مجموعه همواره تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند.
معاون‌وزیر راه و شهرسازی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا محور و حکمرانی دریایی اشاره کرد و گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور به سرپرستی معاون اول رئیس‌جمهور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است که انتظار داریم طی آن تمام مجموعه‌های دریایی کشور در هماهنگی بیشتری فعالیت کنند و سهم دریا از اقتصاد ملی به صورت روزافزون افزایش یابد.

در سطح ملی به اقتصاد دریایی توجه شده است، کارگروه آن تشکیل شده و سازمان بنادر و دریانوردی دبیرخانه آن را برعهده دارد

وی با بیان اینکه امیدواریم سهم اقتصاد دریامحور در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش یابد ادامه داد: در سطح ملی به اقتصاد دریایی توجه شده است، کارگروه آن تشکیل شده و سازمان بنادر و دریانوردی دبیرخانه آن را برعهده دارد.

چند مورد کوچک دیگر نیز وجود دارد تا در موضوع سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار موانع رفع شود و به قرارداد بلندمدت برسیم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار اظهار داشت: تیمی از هند به ایران آمد، مذاکرات انجام شد، توافقات خوبی داشتیم و چند مورد کوچک دیگر نیز وجود دارد تا در موضوع سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار موانع رفع شود و به قرارداد بلندمدت برسیم.

صفایی درباره راه‌اندازی سازمان توسعه سواحل مکران گفت: سازمان توسعه سواحل مکران طبق ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شده است. دولت هم همت کرده است و این سازمان هم‌افزایی دارد.

وی درباره اصلاح تعرفه‌های کشتیرانی عنوان کرد: در این باره اگر مطالباتی از سوی جایی نظیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شود بررسی خواهد شد.

در مقاطعی مشکلاتی در پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین ایجاد شد که با پیگیری وزارت راه و وزارت امور خارجه در بسیاری از بنادر چین این مشکلات رفع شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره رفع مشکل پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین، اظهار داشت: در مقاطعی مشکلاتی در پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین ایجاد شد که با پیگیری وزارت راه و وزارت امور خارجه در بسیاری از بنادر چین این مشکلات رفع شد، برخی بنادر چین هم جایگزین شد و برای دو بندر دیگر در حال مذاکره هستیم.

در قالب برنامه‌های کوتاه و بلندمدت و دیپلماسی خارجی موضوعات سرمایه‌گذاری روس‌ها در تجارت خارجی دیده شده است. راهبرد ما نسبت به روسیه از طریق واردات غلات و کمک به بخشی از تجارت خارجی روسیه ادامه دارد

صفایی با اشاره به اینکه در تجارت خارجی دریایی هیچ مشکلی نداریم درباره سرمایه‌گذاری روس‌ها اظهار داشت: در قالب برنامه‌های کوتاه و بلندمدت و دیپلماسی خارجی موضوعات سرمایه‌گذاری روس‌ها در تجارت خارجی دیده شده است. راهبرد ما نسبت به روسیه از طریق واردات غلات و کمک به بخشی از تجارت خارجی روسیه ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر شمالی کشور در بخش ترانزیت رشد داشته‌ایم. در بخش کشتیرانی به سمت کشتیرانی کانتینری پیش می‌رویم. همچنین در دریای خزر کشتی رورو ماهانه یکبار به بنادر تردد می‌کند و دو فروند کشتی در حال ساخت در دریای خزر داریم.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha