۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
 نرخ تورم به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است 
معاون اجرایی رئیس جمهور:

نرخ تورم به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است 

زنجان-معاون اجرایی رئیس جمهور،گفت: نرخ تورم نیز از میزان ۵۹ درصد در ۲ سال گذشته به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است  و این نرخ هم رقم بالایی است ولی شاهد شیب نزولی تورم بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن منصوری ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان،گفت: توجه به تقاضای مردم در بحث خودرو بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه میزان تولید خودرو در کشور از ۹۰۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است،ابراز کرد: عزم دولت، کار شبانه روزی است و تلاش مدیران باید اجرای به موقع تعهدات دولت باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور، به رویکرد دولت در گسترش روابط بین‌المللی اشاره کرد و گفت: عده‌ای دولت را متهم می‌کردند که زبان دنیا را بلد نیست ولی اکنون کشور محل تردد بسیاری از دیپلمات‌ها شده و همین توسعه روابط خارجی موجب گشایش مسیرهای هوایی نیز شده است.

منصوری تاکید کرد: وضعیت کشور در بسیاری از شاخص‌های کلان نسبت به ۲ سال گذشته بهبود پیدا کرده است اما اشکالاتی که در حوزه اقتصادی و معیشتی داریم باعث شد که این توفیقات دیده نشود.

وی ابراز کرد: با عنوان مثال طی ۲ سال گذشته از نظر میزان تولید شاهد رشد در کشور بودیم و میزان واردات هم کاهش پیدا کرده است و این یک شاخص مهم در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: نرخ تورم نیز از میزان ۵۹ درصد در ۲ سال گذشته به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است و این نرخ هم رقم بالایی است ولی شاهد شیب نزولی تورم بوده‌ایم.

منصوری گفت: نرخ رشد نقدینگی از میزان ۳۹ درصد طی ۲ سال گذشته به ۳۰ درصد کاهش یافت که البته این میزان نیز رقم بالایی است و مهار تورم در تاب آوری و معیشت مردم بسیار تأثیر دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      آمار بانک مرکزی خودتون رو هم قبول ندارید