۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
دولت به علت عدم اطلاع دقیق از ثروت خود، امکان تأمین منابع پروژه‌های ضروری را ندارد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

دولت به علت عدم اطلاع دقیق از ثروت خود، امکان تأمین منابع پروژه‌های ضروری را ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به حضور خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع سامانه جامع ‌سادا اشاره کرد.

به گزارش بازار، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت: در برنامه تلویزیونی‌ گفتگوی ویژه خبری در توضیح سامانه جامع ‌سادا و تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول، تخلف ۳۷ دستگاه اجرایی در این خصوص تشریح شد.

‌در شرایطی که کشور برای پیشبرد یک پروژه نیاز مبرم به منابع مالی دارد، دولت پولدار به دلیل عدم اطلاع دقیق از ثروت خود، امکان تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های ضروری را ندارد. حتی مصوبه شورای هماهنگی سران قوا در موضوع ‌ مولدسازی تا زمان نبود اطلاعات، امکان اجرای صحیح ندارد.

‌در بین دستگاه‌های اجرایی سازمان شهرداری‌ها با ۱۷۱ زیرمجموعه، وزارت نفت با ۴۹ زیر مجموعه، وزارت علوم با ۴۸ زیر مجموعه، وزارت صمت با ۴۷ زیر مجموعه، وزارت ورزش و جوانان با ۳۲ زیر مجموعه، وزارت بهداشت با ۲۸ زیر مجموعه و وزارت جهاد کشاورزی با ۲۴ زیر مجموعه جزو پرتخلف‌ترین‌ها هستند.

‌متأسفانه ‌ تعارض منافع و ‌ فساد منجر به استفاده‌های شخصی از اموال دولت، جذب ردیف‌های بودجه و ایجاد اشتغال برای نزدیکان از دلایلی است که باعث شده تا سرمایه کشور بی‌حساب و کتاب در اختیار برخی قرار گیرد. لذا برای اصلاح این ترک فعل در ‌ کمیسیون اصل نود مجلس تنها ۴ ماه فرصت داده شده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha