۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ابلاغ عوارض نیم درصدی برای ۳۵ قلم کالای کشاورزی

ابلاغ عوارض نیم درصدی برای ۳۵ قلم کالای کشاورزی

طی نامه معاون اول رییس جمهور ۳۵ قلم کالای کشاورزی مشمول عوارض نیم درصدی ابلاغ شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت فهرست ۳۵ قلم کالای مشمول عوارض صادراتی نیم درصدی را ابلاغ کرد.

در متن نامه محمد مخبر به وزارتخانه‌های مذکور آمده است:

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۲.۳.۲۱ به پیشنهاد شماره ۰۲۰.۳۲۸۵۳ تاریخ ششم خرداد ۱۴۰۲ وزارت جهاد کشاورزی و به استناد بند (ه) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، فهرست محصولات کشاورزی و غذایی مشمول بند مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

پیاز گوجه فرنگی سیب زمینی خیار هندوانه خربزه طالبی گرمک ملون بادمجان کنجد عدس ماش افتابگردان فلفل هویج توتون ذرت علوفه ای سورگوم چغندرقند و پنبه از اقلام مورد نظر هستند.

گفتنی است که در بند (ه) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور آمده است که به منظور حفظ منابع آبی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی(گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف است نیم درصد (۰.۵درصد) از ارزش محصولات صادراتی کشاورزی و غذایی آب بر را اخذ و درآمد حاصل از عوارض فوق را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۴۷ واریز کند. درآمد حاصل در سقف ردیف مربوطه به منظور اجرای الگوی کشت و کشت شور ورزی با آب دریا در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha