۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
 زنگ خطر تورم برای هلند

زنگ خطر تورم برای هلند

بانک مرکزی هلند هشدار داده که این کشور اروپایی در سال‌های آتی با تورم بالا و رشد اقتصادی کندتر مواجه خواهد شد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی هلند هشدار داد که تورم در هلند به دلیل رشد اقتصادی راکد، بالا باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش این بانک، انتظار می‌رود تورم هلند پس از رسیدن به اوج ۱۱.۶ درصدی در سال گذشته تا ۴.۲ درصد در سال جاری، ۳.۷ درصد در سال آینده و ۲.۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ کاهش یابد. این بانک مرکزی گزارش داد که علی رغم کاهش دو رقمی، تورم در این کشور بسیار بالا باقی مانده است و این موضوع را به کاهش رشد اقتصادی نسبت می‌دهد. بر اساس گزارش رگولاتور، پس از رکود امسال، تولید ناخالص داخلی هلند تا ۱.۳ درصد در سال آینده و ۱.۱ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت.

با توجه به تلاش‌های بانک مرکزی اروپا برای کاهش رشد قیمت مصرف کننده تا ۲ درصد در سراسر منطقه یورو، این روند، نگران کننده توصیف شده است. بانک مرکزی توضیح داد: «اگر تورم در منطقه یورو کاهش یابد، اما در هلند نسبتاً بالا بماند، کاهش تورم در هلند حتی دشوارتر خواهد شد». بر اساس گزارش بانک مرکزی هلند، تورم اصلی، بیش از پیش‌بینی‌های قبلی بوده و اکنون بالاتر از تورم کل است. انتظار می‌رود امسال تورم اصلی در هلند ۶.۸ درصد باشد که در سال آینده تا ۳.۶ درصد و تنها در سال ۲۰۲۸ تا ۲.۸ درصد کاهش یابد.

این رگولاتوراز کارفرمایان و اتحادیه‌های کارگری خواست در افزایش دستمزدها و قیمت‌ها خویشتن داری بیشتری داشته باشند. بانک مرکزی هلند شرکت‌ها را تشویق کرد تا افزایش سود و دستمزد خود را کنترل کرده تا از روند اصلاح اقتصادی که منجر به تشدید تورم می‌شود، جلوگیری کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha