۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
ارائه خدمات برای جابه‌جایی زوار اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ارائه خدمات برای جابه‌جایی زوار اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور

افندی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از در نظر گرفتن زمان ۲۵ روزه برای ایام اربعین حسینی برای ارائه خدمات حمل و نقل بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس اظهار کرد: مصوبه اخیر در خصوص مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از ۵ سال در راستای تامین ناوگان عمومی برای جابه‌جایی زائرین می‌تواند کمک بزرگی برای خدمات هرچه بهتر به مسافران در اربعین سال جاری باشد ضمن اینکه در نظر است رایزنی هایی نیز با کشورهای همسایه در بکارگیری اتوبوس‌ها در ایام اربعین انجام شود.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: هرچند در مصوبه هیات وزیران وظیفه اصلی برای واردات برعهده وزارتخانه‌های صمت، کشور و راه و شهرسازی است ولی وزارت صمت وزارتخانه مسئول برای این کار است و انتظار می‌رود که در این رابطه اقدام انقلابی انجام دهد.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به منظور انتقال‌ و جابه‌جایی زوار اربعین به پایانه‌های مرزی تاکید کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین بر راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین و ثبت اطلاعات دقیق از تعداد زائران در هر روز از ایام اربعین تاکید کرد.

افندی زاده همچنین با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی ریلی برای اربعین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در این جلسه همچنین آماده‌سازی و بهسازی ایستگاه‌های راه‌آهن بین مبدا و مقصد با تحقق اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین مناسب سازی ایستگاه‌ها برای افراد کم توان به منظور ارتقا خدمات ناوگان ریلی به زائران اربعین از سوی شرکت راه‌آهن اعلام و بر این نکته تاکید نمود که ظرفیت جابه‌جایی ریلی برای اربعین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص فعالیت های ناوگان هوایی برای جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشور تلاش می‌کند که با هماهنگی کشور عراق تعداد هواپیماهای فعال برای ایام اربعین را تا سقف ۵۰۰ هواپیما در هفته در ایام اربعین افزایش دهد که البته پروازهای فوق‌العاده نیز به آن‌ها در صورت نیاز اضافه خواهد شد.

وی افزود: همچنین از سازمان هواپیمایی کشور خواسته شده است که برای زمان آغاز پیش فروش بلیت‌های هوایی تاریخی را معین کند و برای ایام اربعین خارج از تاریخ تعیین شده به هیچ عنوان پیش فروش بلیت‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام نشود.

افندی‌زاده در خصوص قیمت بلیت هواپیما در سفرهای هوایی نیز اظهار کرد: در این خصوص از سوی سازمان هواپیمایی کشوری معیارهایی در نظر گرفته شود و تلاش می شود قیمت های نهایی در تیرماه با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین اعلام شوند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مدت ایام اربعین برای ارائه جابه‌جایی بهتر زائران را از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: ایام ۲۵ روزه برای خدمات حمل و نقل اربعین در نظر گرفته شده تا برگشت مسافران به شکل بهتری مدیریت شود.

وی بر رایزنی برای حضور موکب‌ها و ارائه خدمات به مسافران برگشت از عراق تا چند روز پس از پایان سفر و همچنین احصا مشکلات سال‌های قبل در ایام برگشت زائران و برطرف کردن آن‌ها تاکید کرد.

افندی زاده در پایان این جلسه اشاره به وظایف هر یک از دستگاه ها تاکید کرد : دبیرخانه ستاد اربعین و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظفند نسبت به پیگیری اجرای مصوبه دولت در خصوص واردات اتوبوس ها ویژه اربعین اقدام نمایند و موضوع دریافت اتوبوس‌های سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز به صورت جدی مورد مطالبه و پیگیری قرار گیرد.

معاون حمل و نقل در ادامه بر تجهیز پایانه مرزی برکت در مهران و ساماندهی این پایانه به منظور رفع مشکلات سال گذشته تاکید کرد.

وی افزود: کمیته تخصصی سوخت برای همه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با سفرهای اربعین برای هماهنگی هرچه بیشتر تشکیل شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: زمان دقیق پیش فروش بلیت از سوی همه سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشور مشخص و ممنوعیت پیش فروش بلیت خارج از این زمان در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha