۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
نابرابری دستمزد زنان و مردان در اتحادیه اروپا

نابرابری دستمزد زنان و مردان در اتحادیه اروپا

زنان در اتحادیه اروپا در مقایسه با مردان در مشاغل برابر حدود ۱۳ درصد درآمد کمتری دارند.

به گزارش بازار، زنان در اتحادیه اروپا همچنان در مقایسه با مردان در مشاغل برابر درآمد کمتری دارند و این نابرابری دستمزدها بین زنان و مردان بطور متوسط بالغ بر ۱۳ درصد است. این بدان معناست که اگر مردی ۱ یورو دستمزد داشته باشد یک زن در همان شغل ۰.۸۷ یورو دستمزد دارد.

بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۲، از هر ۱۰ زن و مرد اروپائی ۹ نفر نابرابری حقوق مردان و زنان در مشاغل یکسان را غیرقابل قبول می‌دانند. اختلاف دستمزدها بر اساس جنسیت در اروپا نمادی از ناموازنه‌های ساختاری بیشتر بین مردان و زنان در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی و مسئولیت‌های مراقبتی در محیط خانواده است. زنان هنوز حضور بسیار کمتر در سمت هائی دارند که به تصمیم گیری‌های اقتصادی مربوط می‌شود. همچنین اکثریت وسیع دانشمندان، مهندسان و کارگران فنی ماهر را مردان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که زنان بطور نامتناسبی بار مسئولیت و وظایف مربوط به محیط خانه و مراقبت از کودکان را بر عهده دارند. حدود ۹۰ درصد نیروی کار رسمی در مشاغل مراقبتی را زنان تشکیل می‌دهند و میلیون‌ها زن در اروپا بخاطر مسئولیت‌های مراقبتی که در محیط خانه برعهده دارند خود بیکارند.

گرچه در سال‌های اخیر کمیسیون اروپا اقدامات و تدابیری را برای بهبود وضعیت زنان اتخاذ کرده، هنوز روند پیشرفت در این زمینه بسیار کند است.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha