۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
تخصیص ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای راه‌آهن بوشهر به شیراز
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

تخصیص ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای راه‌آهن بوشهر به شیراز

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از تخصیص ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای راه‌آهن بوشهر به شیراز خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در پایان جشن گرامیداشت ۲۸ خرداد سالروز انتخابات ۱۴۰۰ و انتخاب آیت‌الله دکتر رئیسی به عنوان رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار بدی کشور را تحویل گرفت؛ وضعیت عمرانی و اقتصادی بسیار بد بود و شیوع کرونا نیز به گونه‌ای بود که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی در کشور داشتیم.

وی افزود: در شرایط بد ملی و بین‌المللی، آیت‌الله دکتر رئیسی با رای بالای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات جهادی برای رفع مشکلات مردم آغاز شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: شروع دولت سیزدهم، مصادف با سررسید اوراق مشارکت بود که بخش عمده‌ای را پرداخت کردیم و تا مرداد ماه، همه تعهدات اوراق مشارکت، پرداخت خواهد شد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: با واردات دارو و واکسن و تولید واکسن در کشور، وضعیت کرونا در کشور کنترل شد و امیدوارم در تمام شاخص‌ها نیز رشد و پیشرفت روزافزون را شاهد باشیم.

افزایش ارتباطات تجاری و سیاسی با همسایگان

وی اضافه کرد: روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در این دولت بهبود یافت و اکنون کشورهای همسایه در ارتباط گرفتن با جمهوری اسلامی ایران، از هم سبقت می‌گیرند و شاهد انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و جهان هستیم.

استاندار بوشهر گفت: در ۲۱ ماه اخیر، رئیس جمهور دو بار به استان بوشهر سفر کرده و مصوبات ارزشمندی برای عمران و آبادانی استان بوشهر به تصویب رسیده که شاهد اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان بوشهر در حوزه آب بوده که چندین پروژه آب‌شیرین‌کن و همچنین طرح‌های سدسازی با شتاب ارزشمندی اجرایی و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: در یکسال اخیر ۶۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین کن وارد مدار شده و ۱۲۵ هزار متر مکعب نیز پروژه جدید تعریف شده است.

۲ سد بزرگ‌ استان تا یکسال آینده آبگیری می‌شوند

استاندار بوشهر تاکید کرد: سد باغان و خاییز سال گذشته، آبگیری شد و امیدوارم دو سد بزرگ شامل سد دالکی و دشت پلنگ نیز سال آینده آبگیری شود.

وی به طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: کریدور شرق به غرب کشور در محور استان بوشهر، تکمیل شده یا در آستانه تکمیل است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه راه‌آهن نیز با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت به پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز تخصیص یافته و در حالی که تا یکسال پیش، تنها ۴ قطعه دارای پیمانکار بودند، اکنون ۱۱ قطعه دارای پیمانکار هستند و نیمه دوم امسال، تحول شگرفی در این عرصه خواهیم داشت.

محمدی‌زاده به اجرای طرح‌های درمانی اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که البته نیازمند تعداد بیشتری تخت هستیم و در سال جاری شاهد توسعه بخش درمان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تا پایان دولت سیزدهم، ۵۰۰ تخت جدید در بیمارستان‌های دولتی استان بوشهر ایجاد و تجهیز خواهند شد.

محمدی زاده گفت: از تمام توان و ظرفیت موجود برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان بوشهر بهره می‌بریم.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha