۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
۸ استان در خرید تضمینی گندم، ۱۰۰ هزار تُنی شدند

۸ استان در خرید تضمینی گندم، ۱۰۰ هزار تُنی شدند

میزان خرید تضمینی گندم در ۸ استان از مرز ۱۰۰ هزار تُن عبور کرد.

به گزارش بازار، خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۱۱ هزار تن گندم در رأس جدول خرید تضمینی گندم از کشاورزان قرار دارد و بعد از این استان، به ترتیب فارس با خرید ۵۹۲ هزار تُن و گلستان با خرید ۴۶۱ هزار تُن، رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

بر اساس این گزارش، به ترتیب استان‌های ایلام با خرید ۲۷۳ هزار تُن، کرمان با خرید ۲۳۴ هزار تُن، خراسان رضوی با خرید ۱۳۳ هزار تُن، کرمانشاه با خرید ۱۳۱ هزار تُن و بوشهر با خرید ۱۲۳ هزار تُن، ‌رتبه‌های چهارم تا هشتم را در زمینه خرید تضمینی گندم به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، ۵ استان کشور نیز از افزایش خرید تضمینی قابل توجه گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده‌اند که به ترتیب بوشهر با ۴۶۷ درصد رشد، کرمانشاه با رشد ۲۴۵ درصدی، کهگیلویه‌وبویراحمد با ۱۴۲ درصد رشد، لرستان با رشد ۱۳۷ درصدی و سیستان‌وبلوچستان با حدود ۱۰۰ درصد رشد، رتبه‌های اول تا پنجم را در زمینه افزایش میزان خرید تضمینی گندم کسب کرده‌اند.

گفتنی است، تاکنون ۲۵ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان عزیز واریز شده است و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز زحمت کش IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      کاش قدر تولید کننده، کشاورز رو بدونید، زحمت این مملکت دست کشاورزه وام کلان با بازپرداخت ۱۰۰ ساله برا کارمند بانکه و کارمندانه، چرا دولت گندم رو به نرخ واردات خریداری نمیکنه تا کشاورزان هم یکم تکون بخورند تولیدو بیشتر کنن، حرف برا گفتن زیاده ولی ......