۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
صادرات نفتی سایر اعضای اوپک پلاس بیش از روسیه است!
مدیرعامل روس نفت مدعی شد:

صادرات نفتی سایر اعضای اوپک پلاس بیش از روسیه است!

مدیرعامل شرکت ملی نفت روسیه (روس نفت) طی سخنانی مدعی شد که کشورش به دلیل کاهش سهم صادرات نفتی خود، در حال باختن بازار نفت خود به سایر اعضای اوپک پلاس است.

به گزارش بازار؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت روسیه (روس نفت) طی سخنانی مدعی شد که کشورش به دلیل کاهش سهم صادرات نفتی خود، در حال باختن بازار نفت خود به سایر اعضای اوپک پلاس است.

«ایگور سچین» که از نزدیکان ولادیمیر پوتین در عرصه قدرت روسیه به حساب می آید، همچنین با انتقاد از روند افزایشی صادرات نفتی آمریکا به بازارهای جهانی گفت که علیرغم عدم عضویت ایالات متحده در اوپک، میزان تایرگذاری صادرات نفتی این کشور بر بازارهای بین المللی بیش از دیگر تولید کنندگان نفتی شده است.

این مقام ارشد نفتی روسیه همچنین مدعی شد که علیرغم صادرات ۹۰ درصدی نفت تولیدی اعضای اوپک، روسیه تنها نیمی از نفت تولیدی خود را به بازارهای جهانی عرضه می کند.

وی گفت: این موضوع سبب شده تا کشور ما بر اساس مکانیزم تعریف شده برای ارزیابی تاثیرات و دسترسی به بازارهای کلیدی، از مزایای کمتری برخودار شود.

این سخنان سچین در حالی مطرح می شود که سایر اعضای اوپک طی ماه های گذشته روسیه را به بدعهدی در قبال سیاست کاهش تولید و عرضه محصولات نفتی خود به بازارهای جهانی متهم کرده و معتقدند که افزایش صادرات نفتی قاچاق و ارزان قیمت این کشور از جمله دلایل مهم ریزش قیمت نفت در بازارهای جحهانی طی ماه های گذشته به حساب می آید.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha