۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
امکان فرآوری ۹۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

امکان فرآوری ۹۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: ۹۵ میلیون تن از حدود ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی کشور امکان فرآوری دارد.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری افزود: صنایع غذایی یکی از حلقه‌های ارزش افزوده محصولات کشاورزی است که تأثیر بسیاری در ارزش افزوده دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: صنایع غذایی بهره برداری از زیرساخت‌ها و ایجاد انگیزه در کشاورزان ایجاد می‌کند تا افزایش تولید با راندمان بالا محقق شود.

وی با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان (۲.۴ همت) افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵ هزار نفر غیرمستقیم را به وجود آورده است.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از بخش‌های سودآور در کشور صنایع کشاورزی بوده که در یک دهه گذشته خلأ صنایع تبدیلی و تکمیلی ملموس بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با بیان اینکه صنایع غذایی عمدتاً شامل سردخانه، واحدهای فناوری می‌شود، تصریح کرد: خلأ صنایع تکمیلی یکی از معضلات بخش کشاورزی بود که در این راستا کارهایی انجام شده است؛ البته امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به سایر مشکلات بخش کشاورزی در حوزه صنایع غذایی گفت: تأمین زمین برای سرمایه گذاری یکی از چالش‌های پیش روی صنایع غذایی کشور است. ایجاد مجتمع تولیدی در حوزه این صنایع مانند حوزه شیلات، دام و… نیاز است تا حلقه ارزش، تکمیل شود و در این راستا برنامه‌هایی تدوین و در حال پیگیری است.

ذوالفقاری اعلام کرد: این پروژه با مشارکت شرکت شهرک‌های کشاورزی کلید خورده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha