ارتقای جایگاه اتاق ایران در روند تصمیم‌سازی‌ها را دنبال می‌کنیم
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ارتقای جایگاه اتاق ایران در روند تصمیم‌سازی‌ها را دنبال می‌کنیم

سلاح ورزی، رئیس اتاق ایران در جمع اصحاب رسانه، پررنگ‌تر شدن نقش اتاق ایران در روند تصمیم‌گیری‌ها را به عنوان اولویت این دوره هیات نمایندگان مطرح کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی رئیس جدید اتاق ایران در جمع خبرنگاران به اولویت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو در دوره دهم هیات نمایندگان اشاره کرد و در این بخش برلزوم همگرایی و انسجام بین فعالان اقتصادی و اعضای اتاق به منظور ارتقای جایگاه بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها تاکیدکرد.

سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران در دوره دهم هیات نمایندگان، یکی از برنامه‌های جدی در این دوره را توجه به شفافیت، اظهارنظرها و همیاری برای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد که در همین راستا به طور منظم نشست‌هایی با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

به باور او شرایط کشور خاص است و به همین دلیل خانه بخش خصوصی مانند دیگر دوست‌داران کشور استراژی تدوین می‌کند تا براساس منویات رهبری برای احیای تولید، رشد اقتصادی و مهار تورم در کنار دولت نقش‌آفرینی کند. برای این منظور باید در فرآیندها و برنامه‌هابازبینی داشته باشیم. در این دوره بیشتر نامزدها در قالب گروه‌های ائتلافی ظاهر شدند و این یک تغییر مهم است. بنابراین سعی داریم با تقسیم کار ملی جلو برویم.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه اتاق، اجزا و ارکان مشخصی دارد و هرکدام توانمندی‌های بی‌بدیلی دارند تا در تعامل با حاکمیت نقش‌آفرین باشند، گفت: برای اجرای برنامه‌ها نیازمند بازبینی در ساختار اتاق و نحوه عملکرد موثر این ارکان هستیم. از آنجایی که برای تقویت صادرات و تجارت لازم است کارهایی صورت بگیرد، برنامه‌های خود را در چارچوب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین و دنبال خواهیم کرد.

رئیس اتاق ایران درباره روند تایید صلاحیت‌ها پیش از برگزاری انتخابات و گمانه‌ها درباره عدم امکان اعلام نامزدی ایشان برای ریاست اتاق ایران بر اساس دخالت‌های دولت، گفت: از منظر انصاف، نشانه‌های آشکاری از دخالت دولت در فرآیند انتخابات نداشتیم. حتی هرکجا که مشکلی پیش آمد شاهد تلاش نمایندگان دولت در راستای تسهیل شرایط بودیم.

او ادامه داد: به طور کلی شورای عالی نظارت بر اساس قانون، اعضای دولتی را هم شامل می‌شود و آنچه در نشست انتخابات مبنی بر انصراف من از اعلام نامزدی ریاست اتاق ایران مطرح شد، برداشت و توصیه شخصی این عضو انجمن نظارت بر انتخابات بود و بعید می‌دانم نتیجه رای‌گیری مورد خدشه قرار گیرد.

او ادامه داد: اتاق ایران به موجب قانون، ماموریت‌هایی دارد که باید دنبال شود و منابع آن باید در محل دقیق خود هزینه شود. بهینه کردن این بخش را در این دوره دنبال خواهیم کرد. از سوی دیگر باز شدن فضای کسب‌وکار و کاهش سطح دخالت‌ها در صحنه اقتصادی را نیز پی‌ می‌گیریم.

رئیس جدید اتاق ایران با بیان این مطلب که اتاق مجموعه‌ای از خواسته‌ها، مطالبات و نقطه‌نظرات مختلف است و نگاه‌های هر کدام نیزدرباره یک موضوع خاص، گاهی در تضاد با هم قرار دارد، وظیفه اتاق را این دانست که بر اساس برآیند این موضع‌گیری‌ها در راستای تحقق منافع ملی، حرکت کند. در واقع اتاق موفق به نوعی همدلی نیاز دارد. پس باید از فصل رقابت عبور و با کمک ارکان مختلف خود برای تقویت اقتصاد ملی تلاش کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha