۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا

انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) ضمن اعلام انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا، عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ را تببین کرد و شرایط و پیچیدگی‌های این عملیات را توضیح داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا گفت: پروازهای عملیات حج پیچیدگی‌های متعددی دارد و در شرایط سخت تحریمات ظالمانه بر پیکره صنعت هوانوردی در شرایطی که امکان تأمین قطعات به سهولت وجود ندارد، با تکیه بر دانش، تخصص، خود باوری و ابتکار فرزندان جمهوری اسلامی ایران در واحد مهندسی تعمیرات ایمن ترین و سریع‌ترین سطح از تعمیرات و تعویض قطعات اتفاق می‌افتد.

قربانعلی افزود: با گذراندن سطوح مختلف ایمنی برای تضمین کیفیت و کنترل پرواز، شبکه پروازی هما با انجام روزانه ۱۷ یا ۱۸ پرواز به سرزمین وحی به صورت شبانه روزی از ۲۱ نقطه کشور این مهم را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مسافر و انجام پرواز رسالت یک شرکت هواپیمایی است اما از این جهت که این یک عملیات ملی با تکیه بر باورها و اعتقادات است از آنجا اهمیت دارد که همه همکاران ما از سطوح خدماتی و کارگری تا عالی ترین سطوح عملیاتی، فنی، مهندسی و بازرگانی و خدمات فرودگاهی در حال رقم زدن یک اتفاق ملی هستند.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما مکلفیم با تبیین و روشنگری از پیچیدگی و حساسیت‌های انجام عملیات پیوسته آگاه سازی کنیم.

وی تشریح کرد: اگر هواپیمایی با اخلال در موضوعات تعمیراتی مواجه شود، این تأخیرات را به‌صورت دومینو وار به دیگر پروازها منتقل می‌کند؛ بنابراین در یک شرایط حساس برای ایجاد رفاه، امنیت و آرامش حجاج تلاش شده است، اگرچه در شهرهایی که ایستگاه‌های عملیاتی هما در آنجا مستقر نیست، مثل زنجان و همدان یا ایستگاه‌هایی که حتی امکان عملیات خدمات برای هواپیمای پهن پیکر را ندارند، امروز به فضل خدا این اتفاق محقق شده است.

به گفته قربانعلی این نتیجه ملی برافراشته شده از توان اندیشه و عشق به مملکت است که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال تجربه کردن این شرایط است و وظیفه ما تبیین و روشنگری است، در این راستا اعلام آمار و ارقام در قالب گزارش بخشی از کار است اما در دل این اعداد و ارقام انتقال حجاج با این کیفیت دقت و این سطح از امنیت تا این لحظه الحمدالله صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: با همه وجود تلاش کردیم حداقل نقص فنی را داشته باشیم و خوشبختانه با حداقل تأخیرات را مواجه شده ایم، با این وجود برای مثال تأخیراتی که در فرودگاه تبریز داشتیم که با هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان حج و زیارت استان، تدبیر شد.

قربانعلی در خاتمه از همه همکاران خود در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و زیارت، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سپاه پاسداران و پلیس گذرنامه تشکر و قدردانی کرد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی سلامتی برای همه حجاج از آنان درخواست کرد خدمتگزاران خود را از دعای خیر محروم نکنند، که در عملیات برگشت نیز خداوند توفیق خدمتگزاری عطا کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha