۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
حمل بار در جاده‌های کشور در فروردین سال جاری ۹ درصد افزایش یافت
بررسی عملکرد یک ماهه فروردین ۱۴۰۲ درحمل و نقل جاده‌ای؛

حمل بار در جاده‌های کشور در فروردین سال جاری ۹ درصد افزایش یافت

بررسی عملکرد یک ماهه فروردین سال جاری در بخش حمل و نقل جاده ای نشان از رشد ۹ درصدی حمل بار در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عملکرد بخش جاده‌ای در بخش‌های جابه‌جایی مسافر، حمل بار، و ترانزیت جاده‌ای توسط معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

بر اساس گزارش ارایه شده توسط آن معاونت، در بخش جابه جایی مسافر تعداد مسافر جابه جا شده در یک ماهه سال ۱۴۰۲به میزان ۹ میلیون نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰ میلیون نفر) ۱۰ درصد کاهش داشته است. بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر نشان می‌دهد که بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در ۱ ماهه سال ۱۳۹۲ و به میزان ۱۸ میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۳۹۲ ، کاهش ۴۹ درصدی را نشان می دهد.

افزایش ۹ درصدی حمل بار در جاده‌های کشور در فروردین سال جاری
طبق آمار ارایه شده توسط معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در بخش حمل بار با بارنامه نیز میزان بار حمل شده با بارنامه در یک ماهه سال‌۱۴۰۲، به میزان ۳۷ میلیون تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۴ میلیون تن) ۹ درصد افزایش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار مشخص می گرددکه بیشترین حمل بار در ۱ ماهه سال ۱۴۰۱ و به میزان ۳۴ میلیون تن ثبت شده است که همانگونه که اشاره شد مقایسه عملکرد ۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، افزایش ۹ درصدی را نشان می دهد.

تزانزیت ۷۹۰هزار تن کالا در جاده‌های کشور
همچنین در بخش ترانزیت جاده ای آمارها در یک ماهه سال‌۱۴۰۲، به میزان ۷۹۰ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۸۷۴ هزار تن) ۱۰ درصد کاهش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت مشخص می‌شود که بیشترین میزان ترانزیت در یک ماهه سال ۱۳۹۳ و به میزان ۱ میلیون تن ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱ ماهه سال ۱۴۰۲با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ ، کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha