۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
۳۵۰ هزار تن گندم در زنجان به صورت تضمینی خریداری می شود
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

۳۵۰ هزار تن گندم در زنجان به صورت تضمینی خریداری می شود

زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: براساس پیش بینی ها امسال ۴۷۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود که ۳۵۰ هزار تن از این محصول به صورت تضمیمی خریداری خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از غله زنجان، ولی الله زمانی گفت: همزمان با برداشت گندم سال زراعی ۱۴۰۲ عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد ماه سال جاری در استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم از طریق سیلوی غدیر زنجان شروع شده است و ۳۵ مرکز ملکی و خصوصی دیگر همزمان با برداشت محصول گندم در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد :۳۲ ۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته که از این میزان، بیش از ۲۰ هزار هکتار مربوط به مزارع آبی است و همچنین ۳۰۰ هزار هکتار به مزارع دیم اختصاص دارد.

زمانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۴۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که ۳۵۰ هزار تن از این محصول به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می‌شود و تا تخلیه آخرین محموله همان روز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان یادآور شد: در سال جاری هرکیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری می‌شود و به ازای تحویل هر کیلوگرم از این محصول هزار و پانصد تومان هزینه کود و بذر و دو هزار تومان نیز جایزه برای کشاورزان تعیین شده است.

زمانی گفت: پرداخت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان مبلغ تشویقی کود، بذر و جایزه نسبت به جدول افت مفید و غیر افت مفید گندم خریداری شده از کشاورزان، متفاوت خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha