۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کمک صنعت هسته‌ای به شیرین‌سازی آب در شرایط بحران کمبود آب در کشور
عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور مطرح کرد

کمک صنعت هسته‌ای به شیرین‌سازی آب در شرایط بحران کمبود آب در کشور

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: بحران کمبود آب را در بسیاری از نقاط کشور داریم، شیرین‌سازی آب به کمک انرژی هسته‌ای میتواند خیلی کمک کننده باشد.

به گزارش بازار، مصطفی دولت یار با بیان اینکه صنعت هسته‌ای کشور میتواند موتور محرک رشد در بخش‌های دیگر باشد، گفت: صنعت هسته‌ای در همه کشورهای دنیا، پیشران رفاه ملی و توسعه همه‌جانبه کشورها بوده است و به همین دلیل کشورهای توسعهیافته که این صنعت را در انحصار داشته‌اند، معمولاً تلاش میکنند از توسعه صنعت هسته‌ای در بین کشورهای دیگر جلوگیری کنند.

وی درباره تأثیر علم و صنعت هسته‌ای در بهبود شرایط کشورها عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که صنعت هسته‌ای در آن اثرگذار است، صنعت برق کشور است. بسیاری از کشورها از جمله ایران عمدتاً دچار چالش کمبود برق هستند. باید در تلاش باشیم سهم بیشتری از برق موردنیاز کشور را از طریق صنعت هسته‌ای تأمین کنیم.

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افزود: بحران کمبود آب در بسیاری از نقاط کشور داریم و در این راستا شیرین‌سازی آب به کمک انرژی هسته‌ای میتواند خیلی کمک کننده باشد و ضروری است که در این حوزه اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

وی از اثرات صنعت هستهای در حوزه پزشکی و درمانی گفت و اظهار کرد: به‌شدت نیاز داریم که صنایع پزشکی و آزمایشگاهی خود را تجهیز کنیم و توسعه دهیم تا بتوانیم خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی را در سراسر کشور توسعه داده و در دسترس شهروندان قرار دهیم.

دولت یار با اشاره به پیشرفت‌های کشاورزی به کمک صنعت هسته‌ای بیان کرد: صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی میتواند در جهت ایمن‌سازی محصولات کمک‌کننده باشد. همچنین به‌تبع آن در حوزه دامداری و پرتودهی به خوراک‌های دام و طیور، صنعت هسته‌ای اثرات بسیار زیادی دارد؛ زیرا سبب میشود دام و طیور از بسیاری از بیماری‌های ایمن شوند و مانع آلودگی حیوانات مزرعه از طریق مصرف خوراک آلوده میشود.

وی با بیان اینکه پرتوگاما امروز در دنیا به بهداشت کشاورزی و دامداری در دنیا و ایران به‌شدت کمک‌کننده است، اشاره کرد: در استان گیلان سه میلیون تن محصولات کشاورزی تولید میشود که با پرتودهی سلامت آن را تضمین میکنیم و موجب افزایش ماندگاری آن میشود.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha