۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
رشد اقتصادی روسیه به حفظ جایگاه این کشور در جهان کمک می کند

رشد اقتصادی روسیه به حفظ جایگاه این کشور در جهان کمک می کند

ولادیمیر پوتین در سخنانی در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت رشد ۲ درصدی اقتصاد به ما امکان می‌دهد جایگاه خودمان را در میان اقتصادهای بزرگ جهان حفظ کنیم.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت رشد ۲ درصدی اقتصاد به ما امکان می‌دهد جایگاه خودمان را در میان اقتصادهای بزرگ جهان حفظ کنیم.

پوتین در سخنان خود که عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر نیز در آن حضور داشت راهبرد اقتصادی روسیه را موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد سال گذشته برای بخش اقتصاد و سرمایه گذاری روسیه، سال سختی بود. وی ادامه داد ما در سیاست بودجه توازن را رعایت کردیم و همین امر به ما کمک کرد میزان بیکاری و تورم را کاهش دهیم.

تورم روسیه بسیاری کمتر از کشورهای اروپایی و مناطق مختلف است. ما تورم را تا ۲/۲ درصد کاهش دادیم که اقدامی تاریخی است. بیکاری در روسیه نیز ۳/۳ درصد است. هیچ گاه میزان تورم و بیکاری در روسیه این اندازه پایین نبوده است.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر دستیابی به ثبات اقتصادی در روسیه افزود این کار قدرت رقابت و امکان پیشرفت ما را افزایش داده است و همیشه بر استقلال و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت و گاز تاکید می کنیم و بخش زیادی از این هدف را تحقق بخشیدیم.

پوتین ضمن تاکید بر حفظ حاکمیت کشور با خرید سلاح و تجهیزات نظامی این مسئله برای پشت سرگذاشتن مشکلات سال گذشته بسیار مهم است. از شهروندان کم‌درآمد حمایت می‌کنیم. بر همین اساس درآمد این افراد حدود بیست درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha