۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
درخواست احیا صعنت ریلی سوریه توسط شرکت های ایرانی
در نشست وزیر راه و شهرسازی و وزیر دارایی سوریه عنوان شد

درخواست احیا صعنت ریلی سوریه توسط شرکت های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی با وزیر دارایی سوریه و سفیر کشور سوریه در سن پترزبورگ برای تسریع در انجام توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان گفتگو کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با وزیر دارایی سوریه و سفیر این کشور در سن پترزبورگ دیدار و گفتگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر سفر چندی پیش رییس جمهور کشورمان به دمشق و موضوعات مورد بحث میان دو کشور گفت: برای به نتیجه رسیدن مباحث مشترک نیاز به پیگیری دو طرف است.

بذرپاش تصریح کرد: تکمیل مصوبات سفر رییس جمهور به سوریه و به نتیجه رساندن آن در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و سوریه قرابت و برادری میان خود را مانند زمان جنگ حفظ خواهند کرد و به روابط عمیق خود ادامه خواهند داد.

رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با تاکید بر اهمیت این کمیسیون تصریح کرد: دو کشور باید در وزارتخانه هایی که مصوبات مشترک به کندی پیش میرود، مشکل را حل کرده و در جهت تسریع توافقات گام بردارند.

وزیر دارایی سوریه با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: سوریه به دنبال به ثمر رساندن موضوعات زیر ساختی از جمله تأمین برق بوده و وزیر نیروی سوریه نیز پیگیر این موضوع است.

وی افزود: در توافقات صورت گرفته در بحث زیارت، سوریه آماده استقبال از ۵۰ هزار زوار توافق شده است.

وزیر دارایی سوریه اظهار کرد: بنادر این کشور آمادگی تبادلات کالایی میان ایران و کشورش را دارد.

وی تصریح کرد: سفر رییس جمهور ایران به سوریه یک سفر تاریخی بود که فصل جدید از دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایجاد کرد.

وزیر دارایی سوریه گفت: با توجه به جنگ اخیر کشورش و آسیب جدی به زیرساخت های ریلی آن، درخواست ترمیم و مشارکت در احیا صنعت حمل و نقل ریلی سوریه توسط شرکت های ایرانی را برای استفاده مردم این کشور از راه آهن را داریم.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha