۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
 دامنه نوسان تغییر می‌کند
رئیس سازمان بورس:

دامنه نوسان تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از طبقه‌بندی بازارها در سال جاری خبر داد و گفت: دامنه نوسان طبق طبقه‌بندی تغییر خواهد کرد.

به گزارش بازار، مجید عشقی با بیان اینکه طبقه‌بندی بازارهای بورس طبق برنامه پیش می‌رود، اظهار کرد: پس از آنکه موضوع طبقه‌بندی بازارهای بورس نهایی شود، دامنه نوسان متناسب با طبقه‌بندی بازار تغییر خواهد کرد.

وی به این سوال که طبقه‌بندی بازارها چه زمانی انجام خواهد شد؟ پاسخ داد: زمان دقیق آن مشخص نیست، زیرا هم به شرایط بازار و هم به طبقاتی که مصوب خواهد شد بستگی دارد، اما می‌توان گفت تا پایان سال این اقدام انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مجید عشقی پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به ساختار بازارهای بورس و فرابورس یک بحث کارشناسی در مورد طبقه‌بندی بازارها در حال انجام است. در حال حاضر بازارهای اول و دوم اختلاف معناداری با هم ندارند. به نظر می‌رسد به یک تجدید ساختاری در طبقه‌بندی بازارهای بورس و فرابورس نیاز است. پیشنهاد همکاران در بورس و فرابورس این بود که اعمال تغییرات دامنه نوسان در مرحله بعد را همزمان با تغییرات طبقه‌بندی بازارها انجام دهیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • S d IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      7 0
      من میخوام بدونم الان دامنه نوسان ما به 7 درصد رسیده چه توفیری کرده که میخواهید افزایش بدید! آیا صف خرید دیده میشه با نوسان 7 درصد اگر هم باشه برای یکی دوروزست.
    • محمد علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      نزدیک ۱ سال است هی گفته می شود اقای ریس بورس سهامداران بیش از ۳ سال است در ضرر هستند امروز سرمایه انان بی ارزش شده است شما چرا کمتر توجه دارید برادر ۱۰۰ میلیون تومان ۳ سال پیش در بخش سرمایه گذاری در مسکن در پردیس و پرند امروز بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان شده است در بخش خودرو ۱۰۰ میلیون تومان بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان با خرید خودرو تیبا و پراید و دنا و....۳ سال پیش امروز بین ۱۰ تا ۲۰ برابر رشد کرده است و جالب توجه ۱۰۰ میلیون تومان در بورس امروز ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان انهم بعد ۳ سال هنوز منفی است سرمایه سهامداران حاصل منفی کردن بورس در این سالها رشد تورم بوده است در تمام کالاها زیرا مردم جهت حفظ ارزش سرمایه به سمت خرید و نگهداری کالاها رفتند و می روند
    • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 0
      بازارسرمایه عدالت سه سالهدرجا میزنه پس کی ورست میشه.