۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
رئیس جمهور الجزائر خواستار رهایی از قید دلار شد

رئیس جمهور الجزائر خواستار رهایی از قید دلار شد

رئیس جمهور الجزائر در سفر به مسکو خواستار تسریع عضویت کشور خود در گروه بریکس شد تا در تعاملات اقتصادی به دلار وابسته نباشد و مبادلات اقتصادی آزادانه‌ای را بر اساس ارز محلی انجام دهد.

به گزارش بازار، شراکت روسیه و الجزائر در زمینه روابط راهبردی پس از امضای بیانیه شراکت عمیق به دست روسای جمهور دو کشور، وارد مرحله جدیدی

هر دو طرف تلاش دارند، این شراکت را از طریق مجموعه توافقاتی در زمینه‌های اقتصادی، امور قضایی، ارتباطات و امور فضایی ایجاد کنند و به دنبال چارچوب‌های جدیدی میان دو کشور برای همکاری و هماهنگی و پرداختن به تحولات ژئوسیاسی هستند.

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر تسریع عضویت کشور خود در گروه بریکس را خواستار شد تا با خارج شدن از سیطره دلار و یورو روابط اقتصادی آزادانه‌ای داشته باشد.

در همین زمینه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به اهمیت شراکت جدید برای هر دو کشور گفت: بیانیه عمق بخشیدن به شراکت راهبردی میان دو طرف به صورت شفافی اولویت‌های همکاری در دراز مدت را تعیین می‌کند.

عبدالمجید تبون همزمان با مخالفت با اعمال فشارها و دیکته‌های طرف‌های غربی از درهای بزرگ کرملین گذر کرد و وارد کاخ شد. او می‌خواهد این سفر مشخصه همان انقلابی را برای کشورش داشته باشد که مسکو حامی اصلی آن بود. تبون تلاش دارد میراث تاریخی کشورش با مسکو را که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، حفظ کند. او تاکید دارد، هیچ محدویتی علیه شراکت راهبردی با روسیه وجود ندارد و این گرایش مورد حمایت مستقیم رئیس جمهور روسیه است.

عبدالمجید تبون از همتای روسی خود خواست، موافقت با عضویت الجزائر در سازمان بریکس را تسریع بخشد. وی گفت: ما نمی‌خواهیم به دلار آمریکا وابسته باشیم، از این رو برای تسهیل مبادلات تجاری، افتتاح بانک‌های روسی را در الجزائر با استفاده از ارزهای ملی خواستار هستیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha