۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش تقاضا برای نفت

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش تقاضا برای نفت

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۲۸ با جایگزینی انرژی پاک به شدت کاهش یابد.

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۲۸ با جایگزینی انرژی پاک به شدت کاهش یابد.

به گزارش وبگاه سی سی تی وی، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود روند رشد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۸ با جایگزینی انرژی پاک به شدت کاهش یابد، زیرا نگرانی‌های فزاینده در مورد قیمت‌های بالا و نوسانات عرضه نفت، سبب تسریع تولید و انتقال انرژی سبز می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار میان مدت «نفت ۲۰۲۳» اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ به میزان ۶ درصد افزایش می‌یابد و به ۱۰۵.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد که با حمایت از تقاضای قوی بخش‌های پتروشیمی و هوانوردی همراه است.

به گفته این آژانس، انتظار می‌رود رشد سالانه تقاضا از ۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ به ۰.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۸ کاهش یابد که این امر موجب تغییر شدید تقاضا می‌شود. بخش پتروشیمی به عنوان محرک اصلی رشد تقاضای جهانی نفت باقی خواهد ماند و گاز مایع (LPG)، اتان و نفتا بیش از ۵۰ درصد افزایش بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ را به خود اختصاص می‌دهند. آژانس بین المللی انرژی اشاره کرد که شتاب رشد برای بنزین پس از سال ۲۰۲۳ و به طور کلی پس از سال ۲۰۲۶ برای سوخت‌های حمل و نقل معکوس خواهد شد.

در گزارش این آژانس آمده است: رشد آهسته تقاضای جهانی نفت نتیجهِ چرخش به سمت منابع با آلودگی کمتر ناشی از بحران جهانی انرژی و همچنین تأکید سیاست‌ها بر بهبود بهره وری انرژی و رشد سریع در فروش خودروهای الکتریکی است.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha