۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
تعاملات اقتصادی مجلس یازدهم با محوریت مقاومت
نماینده مردم تهران مطرح کرد

تعاملات اقتصادی مجلس یازدهم با محوریت مقاومت

عمویی، نماینده مردم تهران گفت: مجلس باید تعاملات اقتصادی با محوریت مقاومت و تقویت نگاه به کشورهای شرقی با اولویت کشورهای همسایه را مدنظر قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ابوالفضل عموئی به شرایط کنونی داخلی و بین الملل اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی بین المللی، آمریکا با سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام به خروج از برجام کرد و اجازه نداده منافع مردم ایران از برجام حاصل شود.

نماینده مجلس یازدهم افزود: دولت آمریکا سال گذشته نیز در اقدامی غیرقانونی و ضد بشری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد در حالی که وی در سفری دیپلماتیک بود و این اقدام در کشور ثالث انجام شد که این اقدام آمریکا، شرایط جدیدی را در منطقه ایجاد کرد. عموئی همچنین گفت: امروز برای کشورهای منطقه و ایران به خوبی روشن است که حضور آمریکا چیزی جز شرارت نداشته است، لذا مجلس باید پاسخ محکم و قوی به این اقدامات آمریکا دهد.

وی در ادامه گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، شاهد تغییر در سطح بین الملل بودیم که باید توازن جدیدی در شرایط فعلی و در بخش سیاست‌های خارجی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس، تعاملات با همسایگان را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی برشمرد و افزود: باید از موقعیت ژئوپولوتیک کشور برای توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی بهره لازم را ببریم و مجلس نیز باید با ریل گذاری زمینه توسعه تعاملات را فراهم کند.

عموئی تقویت و نگاه به شرق را از دیگر برنامه‌های مهم در حوزه بین الملل دانست و گفت: تجربه گفتگو با غرب برای ما نتیجه چندانی در پی نداشت و امروز این فرصت و گفتگو و تعامل با کشورهای شرق وجود دارد که باید آن را گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: باید توسعه تعاملات با محوریت اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد، همچنین تقویت اقتصاد مقاومتی نه تنها در بخش امنیت، بلکه باید در تعاملات اقتصادی با کشورهای عراق، سوریه و لبنان مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مجلس یازدهم، ادامه داد: در بخش نظارت نیز مجلس باید از دولت مطالبه و به اولویت‌ها و خواسته‌های مردم توجه کند.

عموئی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مجلس یازدهم از نیروهای جوان و متخصص تشکیل شده است، به طوری که ۶۰ نفر از نمایندگان این مجلس زیر ۴۵ سال هستند و از این جهت نمایندگان جوان مجلس با دغدغه پاسداری از گام دوم انقلاب و به منظور توسعه کشور در کنار دیگر نمایندگان خواهند کوشید.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم همچنین گفت: امیدواریم از این فرصت در قوای دیگر، مانند مجریه به لحاظ بکارگیری جوانان دارای اطلاعات و دانش جدید استفاده شود و ما نیز تعهد داریم در مجلس با نگاه کارشناسی به موضوعات مختلف نگاه کنیم و با کار جمعی موثر و مفید واقع شویم.

عموئی در ادامه با اشاره به مسایل داخلی کشور تصریح کرد: معیشت مهمترین دغدغه امروز مردم است، حتی اگر نگاه و تخصص بنده در زمینه سیاست خارجی باشد، باید این نگاه با کسب منافع مردم و استفاده از تعاملات اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد، همچنین شفافیت را باید در نهاد قانون گذاری به مجلس بیاوریم و مردم در عملکرد نمایندگان نظارت داشته باشند.

کد خبر: ۲۲٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha