۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
اقلام کشاورزی و غذایی مشمول اخذ مالیات نیم درصدی می‌شود
سخنگوی دولت خبر داد

اقلام کشاورزی و غذایی مشمول اخذ مالیات نیم درصدی می‌شود

سخنگوی دولت از تصویب اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ مالیات ۰.۵ درصد هستند خبر داد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در رابطه با دلیل استعفای محسن رضایی و مسئولیت جدید وی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وی در طول این ایام در سمت‌های معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مسئول دبیرخانه شورای عالی هماهنگی، تصریح کرد: حدود ۲۸ جلسه در شورای عالی سران قوا برگزار و بیش از ۳۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف تجارت، اصلاح نظام بودجه، تأمین مالی مسکن، رفع ناترازی ها در حوزه‌های انرژی، رمز ارزها و کالابرگ الکترونیکی در این ایام ساماندهی شد.

به گفته وی همچنین ۱۱۲ جلسه در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار شده که ۱۵۰ موضوع در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: فعالیت‌های این دبیرخانه فراقوه ای است و استقلال و فعالیت گسترده‌تری می‌طلبد و به همین دلیل محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی استعفا کرد و حکم جدیدی برای دبیرخانه با ساختار جدید به وی اعطا شد که در این سمت برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات این هفته هیأت دولت گفت: در جلسه روز یکشنبه فهرست اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ مالیات نیم درصد هستند، به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: این حدود ۳۰ قلم با پیشنهاد وزارت کشاورزی که محصولات آب بر هستند، تصویب شد.

وی در ادامه همچنین گفت: تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز، قم و اراک مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری شدند.

بهادری جهرمی یادآورشد: فهرست شهرهای آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری به تصویب هیأت وزیران رسید و با پیشنهاد وزیر اقتصاد مبلغ کمتر از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان نصاب معاملات خرد و کوچک انتخاب شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha