۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
دفتر تجاری ایران در کربلا به همت اتاق بازرگانی زنجان فعال می شود
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

دفتر تجاری ایران در کربلا به همت اتاق بازرگانی زنجان فعال می شود

زنجان-یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان،گفت: کشور عراق به لحاظ مراودات صادراتی رتبه دوم صادرات استان زنجان بعد از ترکیه را دارد و دفتر تجاری ایران در کربلا به همت اتاق بازرگانی زنجان فعال می شود.

صمد یوسفی اصل در گفتگو با خبرنگار بازار ، با بیان اینکه استان زنجان در حوزه های مختلفی به عنوان قطب تولیدات محصولات در کشور شناخته می‌شود،گفت: با وجود کارخانجات بزرگ برقی و صنایع وابسته آن استان زنجان قطب محصولات حوزه برق به شمار می رود.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد کارخانجات حوزه روی و بزرگترین معدن این محصول در کشور، استان زنجان را تبدیل به قطب روی کشور کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: در حوزه نساجی نیز با توجه به حجم سرمایه گذاری و کارخانجات فعال به عنوان یکی از قطب های کشوری شناخته می شویم.

یوسفی اصل تاکید کرد: زنجان از دیرباز در حوزه مس از صنایع دستی تا تولید قالب های مسی فعال بوده و در این بخش هم قطب کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: سیاست گذاری استان حرکت به سمت صنایع های‌تک، آی تی و الکترونیک و دیجیتال است که بتوان در کشور به عنوان قطب این بخش نیز شناخته شود که برای آن نیز شهرک صنعتی ویژه ای در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: کشور عراق به لحاظ مراودات صادراتی رتبه دوم صادرات استان زنجان بعد از ترکیه را دارد و ترانسفورماتور، روی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و نساجی از عمده محصولات صادراتی استان زنجان به کشور عراق است.

یوسفی اصل از فعال کردن دفتر تجاری ایران در کربلا که به همت اتاق بازرگانی زنجان انجام خواهد شد خبر داد و افزود: در نظر داریم تا مهرماه امسال در نمایشگاه سلیمانیه عراق نیز حضور پررنگی داشته باشیم.

وی از اعزام یک هیأت تجاری به سرپرستی اتاق بازرگانی زنجان در آینده نزدیک به بغداد عراق خبر داد و گفت: با استان هایی در عراق تعاملاتی داشته ایم که در نظر داریم آن را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان افزود: اتاق بازرگانی زنجان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان با کشور عراق را به عنوان یکی از مباحث مهم پیگیری خواهد کرد و حضور فعالانه در بازار این کشور یکی از برنامه های ما خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha