۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
احیای دوباره خودروسازی ایران در آمریکای لاتین

احیای دوباره خودروسازی ایران در آمریکای لاتین

خط تولید سایپا در ونزوئلا که از سال ۱۳۹۴ متوقف شده بود با سفر رییس‌جمهوری کشورمان به آمریکای لاتین، راه‌اندازی مجدد این خط تولید در ونزوئلا مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش بازار، در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به ونزوئلا که در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم این کشورها در آمریکای لاتین شد، راه‌اندازی مجدد خط تولید گروه خودروسازی سایپا در این کشور که از سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) مسکوت مانده بود، مورد توافق قرار گرفت.

ایران و ونزوئلا پیشتر توافق کردند که ایران برای تولید خودروهای سمند و پراید در ونزوئلا سرمایه گذاری کند. در همین راستا شرکت مشترکی به نام ونیراتو (Venirauto) تأسیس شد و نام «تورپیال» برای پراید انتخاب و مونتاژ این خودرو در کاراکاس پایتخت ونزوئلا شروع شد.

در سال ۱۴۰۱ صادرات یک هزار دستگاه ساینا و کوییک تولیدی گروه خودروسازی سایپا به این کشور آمریکای لاتین در دستور کار قرار گرفت و تا پایان امسال نیز یک‌هزار دستگاه دیگر از این دو خودرو راهی بازار این کشور خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای صادرات محموله‌های یک‌هزار دستگاهی خودروی کامل (هر ۲ ماه یک‌بار)، برنامه‌ریزی صادرات محموله‌های ۲ هزار دستگاهی SKD به صورت سه ماهه، ایجاد خط مونتاژ محصولات سبک و انواع وانت، توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش در سایر شهرهای ونزوئلا، مشارکت در توسعه زیرساخت‌های قطعه سازی با رویکرد داخلی‌سازی قطعات در ونزوئلا و گسترش اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آینده در این حوزه است.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha