۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
رویدادهای نمایشگاهی بستری برای تحرک اقتصاد گلستان هستند
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گلستان:

رویدادهای نمایشگاهی بستری برای تحرک اقتصاد گلستان هستند

گرگان- برگزاری نمایشگاه بستری برای تبادلات تجاری و محرک اقتصاد هر منطقه ای به شمار می رود حتی گاهی این گونه رویدادها منتج به شناسایی ظرفیت های تجاری خارجی هم خواهد شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان گلستان بیش از دو دهه دارای شرکت نمایشگاه های بین المللی است شرکتی که با هدف توسعه و رونق اقتصادی استان ایجاد شد. بر اساس اظهارات مسئولان در چنین مجموعه ای تاکنون بیش از صدها رویداد تخصصی و بین‌المللی برگزار شده ضمن اینکه در این فضا فستیوال هایی نظیر جشنواره جشنواره فرهنگ اقوام هم برگزار می شود.

گذشته از ظرفیتی که شرکت نمایشگاه ها برای برپایی رویدادهای فرهنگی و اقتصادی دارد از این محل در زمان های بحرانی مانند وقوع سیل گلستان هم استفاده شد. در آن دوران حدود ۷۰۰ خانواده که جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر بودند طی ۱۹ روز در نمایشگاه بین المللی استان گلستان اسکان داده شدند. با این وجود این مجموعه با کاستی هایی در بخش زیرساختی مواجه است که توسعه آن نیازمند تخصیص وام های کم بهره با رقمی قابل توجه است. «مهرداد یزدی» مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در این باره می گوید: با توجه به اهمیت این نمایشگاه، نیاز است تا حمایت های مادی و معنوی بیشتری از این مجموعه شود.

* از ظرفیت‌های نمایشگاه بین المللی گرگان بگویید

نمایشگاه بین المللی گرگان از سال ۷۸ با تعدادی سهامدار تأسیس شد اما این مجموعه در حال حاضر به توجه بیشتری نیاز دارد. این نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه های شمال کشور محسوب می شود که همواره در رویدادهای مختلف مورد استقبال اقشار مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرد. به باور بازدیدکنندگان خرید از طریق نمایشگاه بهترین نوع خرید است.

گذشته ازاینها برپایی نمایشگاه ها نتایج مثبتی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان به دنبال دارد از این روهمیشه تلاش داشتیم دیپلماسی این نمایشگاه را حفظ کنیم اما عدم حمایت از این بستر و برگزاری نمایشگاه های حاشیه ای و بدون برنامه به این نمایشگاه لطمه وارد می کند.

* نیازهای نمایشگاه بین‌المللی گرگان برای توسعه بیشتر چیست؟

حمایت معنوی عمده خواسته شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان است. بنر های شهری و استانی، پخش تیزر از صدا و سیما و ارسال پیام کوتاه از جمله راه های تبلیغات نمایشگاه هاست اما در زمان برپایی، انرژی بسیار زیادی برای تبلیغات شهری از ما گرفته می شود بنابراین به نظر می رسد مسئولان این بخش همراهی بیشتری با شرکت نمایشگاه ها داشته باشند.

نمایشگاه در دو بخش فضای سربسته (سوله) و روباز (محوطه) در قالب ۶۵ غرفه دایر خواهد شد

در بخش مادی هم باید گفت برای اجرای طرح های توسعه ای به سرمایه های سنگین نیاز داریم زیرا با نرخ بهره فعلی، دریافت تسهیلات برای توسعه این مکان به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. بر این اساس با توجه به اهمیت این نمایشگاه برای استان به نظر می رسد باید تدابیری اتخاذ شود تا بتوان از تسهیلات طولانی مدت و م بهره برای اقدامات توسعه ای این فضا بهره برد.

* این روزها شاهد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان هستیم دراین باره توضیح دهید

بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شده که همزمان با آن هشتمین نمایشگاه تخصصی درب و پنجره و ماشین آلات وابسته و دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی، چینی و شیرالات بهداشتی استان گلستان هم برگزار می شود. این‌ نمایشگاه در دو بخش فضای سربسته (سوله) و روباز (محوطه) در قالب ۶۵ غرفه دایر خواهد شد.

* از چه استان هایی در این رویداد شرکت کردند؟

شرکت‌های مصالح ساختمانی از استان‌های مازندران، تهران، البرز، خوزستان، سمنان و خراسان در این نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند. شرکت های تولیدی شیرآلات سنگ، سرامیک، نماها، شیشه، لوازم حمام، سونا، جکوزی، لوازم آشپزخانه، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، موتور خانه، در و پنجره های مختلف، سیستم های حفاظتی و هوشمند سازی ساختمان، تهویه، تصفیه، رنگ و چسب، مصالح بنایی، یونولیت، چوب و پلاستیک، کانکس، ایزوگام ‌و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

به واسطه اهمیت تولیدات مصالح ساختمانی برای برخی کشورهای همسایه، هیات تجاری قزاقستان هم برای حضور در این نمایشگاه و بازدید از کارخانجات و انجام مذاکرات تجاری در نمایشگاه حاضر شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha