نگاه ویژه وزارت ارتباطات به استان‌های کمتر برخوردار

نگاه ویژه وزارت ارتباطات به استان‌های کمتر برخوردار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی ، نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر برخوردار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عیسی زارع پور درخصوص وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تعداد ۳۴۴۲ روستای بالای بیست نگاه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان‌های کمتر برخوردارخانوار در این استان گفت: تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند.

وی که در جلسه با استانداران کشور برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب‌وکارها و بررسی وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۷۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و ۲۰ درصد روستاهای باقی‌مانده که عموماً از جمله روستاهای دورافتاده، صعب‌العبور و فاقد زیرساخت‌های لازم از جمله برق و جاده هستند تا پایان امسال به شبکه ارتباطی متصل خواهد شد.

زارع پور گفت: همچنین برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در سه فاز در دستور کار قرارگرفته است که فازهای اول و دوم آن نیز پیشرفت قابل‌توجه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: پوشش جاده‌ای نیز در استان سیستان و بلوچستان از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است به‌طوری‌که از ۷۸۶۳ کیلومتر جاده‌های استان ۹۱.۳ درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است که در گام نخست این پروژه، ۳ میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته‌اند و در چندین شهر، سرویس‌دهی اپراتورهای مختلف فیبر نوری که ۸ اپراتور هستند به‌طور مستقل یا در کنار شرکت مخابرات در سراسر کشور آغاز شده است و طبق برنامه تا پایان سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

زارع پور با بیان اینکه برنامه ما آن است که تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم، گفت: طبیعی است که تمامی شهرها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

وزیر ارتباطات گفت: اپراتور توسعه‌دهنده فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان سیستان و بلوچستان به‌زودی معرفی می‌شود و از آقای کرمی استاندار این قول می گیریم که شخصاً مدیریت و کنترل پروژه این طرح ملی را در استان بر عهده بگیرند و با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور مدیران استانی ازجمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران با تشریح اهمیت این پروژه، نسبت به رفع موانع و تسریع در پیشرفت آن اقدام کنند.

وی تأکید کرد: با معرفی اپراتور توسعه‌دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان، تلاش می‌شود تا پایان سال دستکم شهر زاهدان تحت پوشش کامل قرار گیرد و در ادامه و ظرف دو سال آینده، سایر شهرهای استان نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha