۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
انواع بسته بندی چای کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

انواع بسته بندی چای کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

چاپ و بسته بندی عالی چای نقش مستقیمی در فروش این محصول و افزایش سهم فروش آن دارد. با بررسی انواع بسته بندی چای می‌توانید بهترین گزینه را برای این محصول در نظر بگیرید.

به گزارش بازار، چای به شرطی عطر و طعم خودش را مانند روز اول حفظ می‌کند که در یک بسته بندی مناسب قرار بگیرد و به دست مصرف‌کننده برسد؛ بنابراین جنس بسته بندی چای را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کیفیت این محصول در نظر گرفت.

در این مطلب آسان پک انواع بسته بندی چای را برای شناخت بیشتر معرفی کرده است. در صورتی که برای چاپ بسته بندی چای با کیفیت عالی و سفارش انبوه بسته بندی چای نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر دارید با مشاورین متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

ملزومات بسته بندی چای

چای با توجه به نیاز تولیدکننده در بسته بندی‌های متنوعی قرار می‌گیرد و به بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این بسته بندی‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند. انواع بسته بندی چای را به همراه ویژگی‌های آن‌ها در ادامه ارائه کرده‌ایم، تا موقع انتخاب بهترین بسته بندی برای محصولات مد نظرتان بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

بسته بندی چای نایلونی

بسته بندی نایلونی چای یکی از گزینه‌های متداولی است که برای محافظت از این محصول در برابر اکسیژن هوا، رطوبت و تغییر عطر و طعم چای استفاده می‌شود. بسته بندی‌های نایلونی قوی و بادوام هستند و از محصول در طول فرایند حمل و نقل تا توزیع محافظت می‌کنند. با این وجود، بسته بندی‌های نایلونی سال‌ها در محیط‌زیست باقی می‌مانند و دوستدار محیط‌زیست نیستند.

بسته بندی چای PLA (پلی لاکتیک اسید)

دومین نمونه از انواع بسته بندی چای، بسته بندی چای PLA (پلی لاکتیک اسید) است. بسته بندی PLA (پلی لاکتیک اسید) از یک پلیمر تجزیه‌پذیر و قابل کمپوست ساخته شده. این بسته بندی تجدید پذیر است و عوارض زیست‌محیطی کمتری دارد.

بسته بندی PLA (پلی لاکتیک اسید) مانع رطوبتی دارد و معمولاً همراه با موارد دیگری مانند کاغذ یا فویل آلومینیوم استفاده می‌شود. از جمله مواد تشکیل دهنده این بسته بندی می‌توان به نشاسته ذرت یا نیشکر اشاره کرد.

در اغلب مواقع ظروف PLA برای بسته بندی مواد غذایی که برای مدت کوتاهی در قفسه‌های فروشگاه نگه داری می‌شوند گزینه خوبی به شمار می‌روند. این بسته بندی‌ها در حال حاضر به عنوان جایگزین پایدار برای پلاستیک‌های سنتی محبوبیت پیدا کرده‌اند؛ زیرا بسته بندی PLA (پلی لاکتیک اسید) زمانی که در معرض نور و اکسیژن قرار می‌گیرند تجزیه می‌شوند و اثرات استفاده از این بسته بندی‌ها در محیط باقی نمی‌ماند.

بسته بندی چای پلی لاکتیک اسید

بسته بندی چای کامپوزیت فیبر کاغذ فیلتر

کامپوزیت فیبر کاغذ فیلتر از جنس کاغذ صافی و الیاف مصنوعی ساخته می‌شود. این بسته بندی در بیشتر مواقع برای چای‌های کیسه‌ای کاربرد دارد. چون بسته بندی کامپوزیت فیبر کاغذ فیلتر می‌تواند به خوبی از شکل و ظاهر چای کیسه‌ای محافظت کند و مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. همچنین این نوع از بسته بندی چای ضد اکسیژن و رطوبت است و کیفیت چای را حفظ می‌کند.

به دلیل وجود الیاف مصنوعی در این بسته بندی، استفاده از چای‌های تی بگ که دارای این ساختار هستند درون آب جوش توصیه نمی‌شود. چون الیاف مصنوعی بسته بندی چای می‌توانند به درون آب نفوذ کرده و برای سلامتی مضر باشند. همچنین ماده تشکیل دهنده این نوع بسته بندی چای زیست تخریب پذیر نیست؛ بنابراین دوستدار محیط زیست هم به حساب نمی‌آید.

بسته بندی چای کامپوزیت فیبر کاغذ فیلتر

بسته بندی چای با آلومینیوم

 آلومینیوم به عنوان یکی از بهترین انواع بسته بندی چای در نظر گرفته می‌شود. این بسته بندی خاصیت بازدارندگی دارد و مانع از جذب نور و رطوبت و تغییر عطر و طعم چای می‌شود. به همین دلیل است که اغلب بسته بندی‌های چای حاوی یک لایه آلومینیومی هستند.

بسته بندی‌های آلومینیومی در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند؛ اما موقع سفارش این بسته بندی‌ها لازم است که دو گزینه را حتماً در نظر داشته باشید. بادوام بودن بسته آلومینیومی و مهر و موم مناسب آن جهت حفظ طراوت و تازگی چای بسته بندی شده.

بسته بندی چای حاوی ورق قلع

ورق قلع یک نوع ورق فولادی کم کربن است که با لایه نازکی از قلع پوشانده شده است. این نوع ورق در بیشتر مواقع برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود، زیرا ورق قلع غیر سمی است و خواص بازدارندگی خوبی در برابر اکسیژن دارد.  

همچنین ورق قلع نیز قابل بازیافت است و به عنوان دوستدار محیط‌زیست نیز شناخته می‌شود؛ بنابراین در بین انواع بسته بندی چای می‌توانید مواردی که با این ورق ساخته شده‌اند را نیز مشاهده کنید.

بسته بندی چای با پلاستیک

بسته بندی چای با پلاستیک یکی از روش‌های رایج و به صرفه برای نگهداری این محصول است. برای این نوع بسته بندی چای باید از مواد اولیه مرغوبی برای تولید بسته بندی استفاده شود، تا کیفیت و طعم چای در طول زمان تغییر نکند.

با وجود ارزان و مقرون به صرفه بودن این نوع بسته بندی‌ها، پلاستیک به عنوان یک ماده تخریب ناپذیر شناخته می‌شود و قرن‌ها زمان لازم است که این ماده تجزیه شود. به همین دلیل است که بسته بندی‌های پلاستیکی به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی زیست‌محیطی شناخته می‌شود و استفاده از آن‌ها در صنعت بسته بندی کاهش پیدا کرده است.

بسته بندی کاغذی چای

بسته بندی‌های کاغذی یکی از بهترین بسته بندی‌ها برای محافظت از چای در نظر گرفته می‌شوند. این بسته بندی‌ها کیفیت و طراوت چای را حفظ می‌کنند و سازگار و دوستدار محیط زیست هستند. همچنین قیمت بسته بندی‌های کاغذی چای بسیار مقرون به صرفه است؛ و قابلیت چاپ بالای این بسته بندی‌ها امکان تبلیغ برندها را به بهترین نحو برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.  

فروش بسته بندی‌های کاغذی چای نیز نسب به سایر بسته بندی‌ها بیشتر است؛ چون مشتریان جذب طراحی و زیبایی چشم‌نواز این بسته‌ها می‌شوند و چای تازه و باکیفیتی که درون این بسته بندی‌ها قرار دارد را جهت سفارش انتخاب می‌کنند.

بسته بندی چای در جعبه‌های مقوایی

بسته بندی‌های مقوایی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین انواع بسته بندی چای شناخته می‌شوند. چاپ روی این بسته بندی‌ها راحت است و تولیدکنندگان می‌توانند لوگو و فونت‌ها و طرح‌های سفارشی خودشان را با بالاترین کیفیت روی این بسته‌ها چاپ کنند.

سبک بودن بسته بندی‌های مقوایی، امکان تولید آن‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف، کیفیت بالای جعبه‌های مقوایی، قیمت مناسب این بسته بندی‌ها و قابل بازیافت بودن آن‌ها باعث شده که اغلب تولیدکنندگان این گزینه را برای بسته بندی چای انتخاب کنند.

بسته بندی چای در جعبه‌های مقوایی

کارتن‌های مادر بسته بندی چای

برای جابجایی تعدادی از بسته بندی‌های چای به یک کارتن بزرگ‌ نیاز دارید که به اصطلاح به عنوان کارتن مادر شناخته می‌شود. جنس این کارتن‌ها و طراحی و سایز آن‌ها به وزن و تعداد بسته بندی های چای که درون آن‌ها قرار می‌گیرد، نحوه انبارش کارتن‌ها، مدت زمان انبارش کارتن‌های مادر و... بستگی دارد.

کارتن‌های مادر قابل بازیافت هستند و چاپ پذیر و مانند جعبه‌های مقوایی چای می‌توان به راحتی روی آن‌ها لوگو و چاپ دلخواه را داشته باشید؛ بنابراین این کارتن‌ها نیز به عنوان بسته بندی‌های دوستدار محیط‌زیست شناخته می‌شود.

سخن پایانی

بسته بندی چای نمونه‌های مختلفی دارد و هر کدام از انواع بسته بندی چای ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای انتخاب بهترین بسته بندی چای باید به قابلیت چاپ پذیری بسته بندی، بازیافت پذیر بودن آن، امکان تولید بسته بندی در ابعاد مختلف و محافظت بسته بندی از کیفیت و عطر و طعم چای توجه داشته باشید. جهت سفارش انواع بسته بندی چای و استعلام قیمت سفارش انواع بسته بندی چای با تیم متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

سوالات متداول+ جواب

۱) ارزان‌ترین بسته بندی چای کدام است؟

بسته بندی کاغذی و پلاستیکی جزء مقرون به صرفه ترین نمونه‌های بسته بندی چای به شمار می‌روند.

۲) آیا چاپ پذیر بودن بسته بندی چای اهمیت دارد؟

طراحی و چاپ بسته بندی چای نقش مهمی در بازاریابی و فروش این محصول دارد؛ بنابراین باید برای بسته بندی چای به سراغ مواردی بروید که قابلیت چاپ پذیری مناسبی دارند.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha