۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
حرکت شاخص در روند متعادل همراه با نوسانات منفی
یادداشت؛

حرکت شاخص در روند متعادل همراه با نوسانات منفی

در یادداشتی به قلم مسعود مهدیان تاکید شده که از نظر تکنیکال شاخص  حمایت ۲,۱۰۰ هزار واحدی را در پیش دارد که با کاهش نرخ دلار و ابهامات موجود روند متعادل همراه با نوسانات منفی همچنان ادامه دارد.  

بازار؛ گروه بورس: مسعود مهدیان کارشناس بازار سرمایه در در یادداشتی برای تحلیل با اشاره به معاملات بورس تهران در یک ماه اخیر تاکید کرده که شاخص بعد از ریزش سنگین اردیبهشت ماه و معاملات کم حجم با نوسانات محدود بعد از آن، هفته اخیر را با یک فشار فروش سنگین در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد که باعث افت شاخص کل به نزدیکی ۲ میلیون و صد هزار واحد شده است.

همچنان تردید و ترس و بلاتکلیفی در بازار موج می‌زند، بلاتکلیفی از جهت ابهامات ایجاد شده در بحث توافق احتمالی و ادامه دار شدن کاهش نرخ دلار روی بازار تاثیر گذار است

گزارشات و شفاف سازی چند سهم خاص همچون خودرو، ذوب و بانک صادرات و همچنین کاهش نرخ دلار که یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بازار است؛ همگی باعث ریزشی شدن مجدد بورس تهران شد، اما در روز بعد با کاهش عرضه ها و کاسته شدن فشار فروشندگان بازار به مراتب متعادل‌تری شاهد بودیم.
اما همچنان تردید و ترس و بلاتکلیفی در بازار موج می‌زند، بلاتکلیفی از جهت ابهامات ایجاد شده در بحث توافق احتمالی و ادامه دار شدن کاهش نرخ دلار روی بازار تاثیر گذار است.
ارزش معاملات یکی دیگر از مولفه‌های تاثیرگذار بر شاخص است که در روزهای اخیر در محدوده‌های ۶ الی ۸ هزار میلیارد تومان ثبت شده که عدد قابل قبولی نیست، همچنین در این روزها خروج پول حقیقی به شرایط فعلی یعنی افت بورس دامن می زند.
باتوجه به مواردی که ذکر شد به لحاظ تکنیکالی شاخص حمایت ۲,۱۰۰ هزار واحدی را در پیش دارد؛ به نظرم با کاهش نرخ دلار و ابهامات موجود برای ادامه هفته پیش‌رو، روندی متعادل همراه با نوسانات منفی را داشته باشیم که احتمال می رود به لحاظ زمانی تا اواخر خرداد ماه همین وضعیت ادامه دار باشد تا شاخص کل به نقاط حمایتی مشخص شده نزدیک شود؛ البته در این بین صنایع کوچک تر ریالی محور و تک سهم ها می توانند وضعیت بهتری داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha