۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
خودکفایی ۹۹ درصدی در تعمیرات هواپیما

خودکفایی ۹۹ درصدی در تعمیرات هواپیما

مدیرکل کارگاه‌های مکانیک ایران ایر گفت:­ با وجود تنوع در ناوگان هوایی، در تعمیرات بیشتر قطعات هواپیما به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش بازار، بهنام پور مدیرکل کارگاه‌های مکانیک ایران ایر در خصوص میران تعمیرات و بازسازی هواپیماها گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد در تعمیرات هواپیما خودکفا شدیم و با وجود تنوع در ناوگان هوایی، در زمینه سازه، کابین، موتور و پشتیبانی در حال فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: این تنوع ناوگان باعث شد منابع انسانی از بعد تخصصی رشد کند و بسیاری از شرکت‌ها به دنبال منابع انسانی ما هستند. تقریبا چندین سال است برای تعمیرات، قطعه‌ای را به خارج از کشور ارسال نکردیم و تحت نظارت سازمان استاندارد جهانی فعالیت میکنیم که ایمنی را در اولویت قرار دادیم.

بهنام پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال سال مهار تورم و رشد تولید است و ما از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم از جمله اینکه با کمک شرکت‌های دانش بنیان و متخصان ایرانی توانستیم تعمیرات بیشتر قطعات هواپیمایی را انجام دهیم.

وی با اشاره به کاهش هزینه ارزی، افزود: ما پیش از این حدود یک تا سه میلیارد تومان برای تعمیرات مختلف هزینه می‌کردیم، اما حالا به کمک منابع انسانی داخلی داریم این کارها را انجام می‌دهیم و حتی نیم نگاهی هم به درآمدزایی داریم.

مدیرکل کارگاه‌های مکانیک ایران ایر در خصوص زمان مصرف شده برای تعمیرات موتور هواپیما گفت: تعمیرات موتور به شرایط موتور بر می‌گردد برخی قطعات زمان محدودی دارند و مجبوریم آن را تغییر دهیم و بخشی دیگر هم حین پرواز انجام می‌شود. البته به صورت میانگین ما موتور هواپیما را زیر ۱۰ روز تحویل می‌دهیم در صورتی که در خارج از کشور شاید بیش از دو ماه هم طول می‌کشید.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha