۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
در تغییر ساعت کاری کارمندان، زنان و مادران بیشترین آسیب را دیده‌اند
عضو فراکسیون زنان مجلس:

در تغییر ساعت کاری کارمندان، زنان و مادران بیشترین آسیب را دیده‌اند

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: بانوانی که از شهرهای اطراف به مراکز استان می‌آیند باید ساعت ۴ صبح از خانه خارج شوند. آیا این ساعت خروج از خانه برای زنان مناسب است؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی، در مورد مشکلات ایجاد شده در پی تغییر ساعت کاری کارمندان، گفت: نگاه توسعه ای و جلوگیری از هدررفت انرژی باید به گونه ای مدنظر قرار گیرد که پیشرفت و توسعه، خانواده محور باشد نه فرد محور و در کنار پیشرفت جامعه، پیشرفت خانواده هم مدنظر قرار گیرد، چراکه تا خانواده رشد، پیشرفت و آرامش نداشته باشد کشور هم توسعه و پیشرفت مطلوب نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم گیران نظام اداری و اجرایی باید پیش از تصمیم گیری در مورد هر موضوعی از جمله تغییر ساعت کاری کارمندان تمامی جوانب و آسیب‌های آن را در نظر بگیرد، افزود: در تغییر ساعت کاری، زنان و مادران شاغل بیشترین آسیب را دیده‌اند. بانوانی که از شهرهای اطراف به مراکز استان می‌آیند باید ساعت ۴ صبح از خانه خارج شوند. آیا این ساعت خروج از خانه برای زنان مناسب است؟ یا در ساعت ۴ و ۵ صبح کدام مهد کودک برای پذیرش کودکان بانوان شاغل فعالیت دارد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه هیچ تطابقی میان ساعت زمان شروع به کار ادارات و فعالیت مهدهای کودک وجود ندارد، ادامه داد: بسیاری از بانوان شاغل هستند و از سویی برخی از آنها فرزند زیر ۶ سال دارند که باید به مهد بروند اما تغییر ساعت کاری مشکلات عدیده ای را برای آنها ایجاد کرده است و بنابراین می طلبد نظام اداری و اجرایی در این موضوع تجدیدنظر کند و راهکار مناسب برای مشاغل مختلف تعریف کند که از هدر رفت انرژی جلوگیری و آرامش جامعه تامین شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      بله لطفا به فکر خانم ها هم باشید که وظیفه خانه دادی راهم دارن علاوه بر کارمند بودن