۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
توقف ریزش قیمت جهانی طلا | سرمایه گذاران در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

توقف ریزش قیمت جهانی طلا | سرمایه گذاران در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا

با آغاز نخستین روز هفته معاملاتی جاری، قیمت جهانی طلا که تا ۱۹۵۴ دلار اصلاح شده بود، با افزایش فشار خرید به ۱۹۶۰ دلار رسید.

به گزارش بازار؛ با آغاز نخستین روز هفته معاملاتی جاری، قیمت جهانی طلا که تا ۱۹۵۴ دلار اصلاح شده بود، با افزایش فشار خرید به ۱۹۶۰ دلار رسید.

در حال حاضر، به نظر می رسد روند اصلاحی قیمت طلا برای کوتاه مدت که پس از دستیابی به بالاترین قیمت هفته گذشته در روز جمعه آغاز شده بود، متوقف گشته است. علیرغم افزایش اندک بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، وضعیت دلار آمریکا در بازار فارکس نسبتا پایدار بوده که می تواند حمایتی برای طلا محسوب شود.

با اینحال، مهمترین فاکتور تعیین کننده قیمت طلا در کوتاه مدت، تصمیم احتمالی فدرال رزرو و کمیته بازار آزاد فدرال در خصوص افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی است. علیرغم تمامی هشدارهای صادر شده در خصوص احتمال شکل گیری رکود گسترده در بازار اسلات متحده در صورت ادامه روند اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی و انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال توقف این سیاست، هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره بانکی برای ماه جولای را تا ۲۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد.

در حقیقت، عدم پیشرفت یا ریزش شدید قیمت طلا طی روزهای گذشته انتظار سرمایه گذاران برای تصمیم نهایی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره است. اعلام تصمیم دو بانک مرکزی استرالیا و کانادا برای ادامه مسیر افزایش نرخ بهره بانکی این شک را در بازار ایجاد کرده که ممکن است فدرال رزرو آمریکا نیز همچنان به اجرای این سیاست پایبند باقی بماند.

در حال حاضر، به نظر می رسد عمده فشار خرید در محدوده SMA۱۰۰ روزه قیمت طلا روی ۱۹۴۱ ایجاد شود که در این صورت می توان انتظار افزایش قیمت از همان محدوده را داشت.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha