۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
لزوم ایجاد یک سامانه مدیریت واحد برای اراضی کشور
رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد

لزوم ایجاد یک سامانه مدیریت واحد برای اراضی کشور

افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به سیاست دولت در به کارگیری از روش ها و فناوری های نوین برای انجام کارها، گفت: در مجموع باید یک سامانه مدیریت واحد برای اراضی کشور ایجاد شود.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در گردهمایی روسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی کشور گفت: تمامی اقدامات ما در مجموعه امور اراضی مکان محور است از این رو این اقدامات باید سامانه‌ای باشد تا بتوانیم مدیریت کنیم.

لزوم ایجاد یک سامانه مدیریت واحد برای اراضی کشوروی با اعلام اینکه ادارات آمار و اطلاعات پیشران این خدمت هستند تا بتوانند به سازمان امور اراضی کشور خدمت کنیم، افزود: هوشمندسازی اقدامات و بکارگیری فناوری‌های نوین در حوزه کار این ادارات است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه چند محور برای دفتر فناوری سازمان امور اراضی کشور مشخص شده تا بتواند بخشی از کمبود نیرو و تجهیزات را جبران کند، اضافه کرد: یکی از این اقدامات هوشمند شدن نظارت‌ها و دیگری اینکه تمام اقدامات سازمان امور اراضی کشور سامانه‌ای شود در حال حاضر فرآیند رفع تداخلات و کاداستر اراضی از طریق سامانه انجام می‌شود و اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر نیز انجام خواهد شد.

افلاطونی تصریح کرد: پایه وجود آمار دقیق در کشاورزی ادارات آمار و اطلاعات امور اراضی، ادارات مهندسی کاداستر و مجموعه سازمان امور اراضی هستند و هر اتفاقی در عرصه‌ی کشور بیفتد باید روی زمین انجام شود خواه تغییر کاربری باشد یا واگذاری که متولی آن امور اراضی است اگر اطلاعات دقیق و صحیحی وجود نداشته باشد یقینا تا انتها دچار ایراد و مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات وزارت جهاد کشاورزی مکان محور است، گفت: اقدامات مکان محور جهاد کشاورزی در دو حوزه سازمان امور اراضی و سازمان منابع طبیعی انجام می‌شود.

افلاطونی بر ضرورت وجود آمار دقیق از اراضی کشاورزی کشور تاکید کرد و افزود: کاداستر و حدنگار اراضی ملی انجام شده و به پایان رسیده است و در حوزه اراضی کشاورزی نیز شروع کرده و اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha