۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
آینده بازار طلا مبهم است| رکود تمام نشدنی دوران کرونا
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

آینده بازار طلا مبهم است| رکود تمام نشدنی دوران کرونا

اصفهان - شیشه فروش؛ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر اصفهان آینده بازار طلا را مبهم دانست و گفت: بسته به توافقاتی که با دنیا داریم قیمت طلا بالا و پایین می‌رود و نمی توان اطلاعات دقیقی در این ارتباط داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته در حالی در اصفهان در حال برگزاری است که با وجود اینکه اصفهان قطب طلای کشور به شمار می رود اما فعالان این صنف معتقدند که این بازار در رکود به سر می برد.

در حقیقت، گرانی و اوج گرفتن قیمت طلا باعث شده که این روزها قطب صنعت طلای کشور روزهای پر رونقی نداشته باشد.

هوشنگ شیشه بران، یکی از فعالان این صنف و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه به علت پایین آمدن قدرت خرید، مردم کمتر در زمینه سرمایه گذاری اقدام می کنند، اظهار داشت: طی سال های اخیر تنها بخش کوچکی از خانواده های اصفهانی طلا و سکه را سرمایه گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم برای خریدها و ملزوماتی مثل ازدواج نیز به سمت مصنوعات کم وزن رفته اند و به همین خاطر مغازه داران هم به همین سمت و سو رفته اند و مردم هم تمایل به خرید این مدل از طلا دارند که کوچکتر و ارزان تر باشد.

فعالان بازار طلا، عطای ماندن را به لقایش بخشیده‌اند

شیشه بران با اشاره به اینکه سرویس های با وزن کم و گوشواره و انگشتر بیشترین خریدار را در این عرصه پیدا کرده است، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از فعالان این بازار عطای ماندن را به لقایش بخشیده اند و این رکود از دوران کرونا آغاز شد و همچنان باقی مانده است.

این فعال بازار طلا پیش‌بینی در رابطه با آینده بازار طلا را مبهم دانست و گفت: بسته به توافقاتی که با دنیا داریم قیمت طلا هم بر همان اساس بالا و پایین می رود و نمی توان اطلاعات دقیقی در این رابطه داد.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha