۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
لزوم افزایش تولیدات بخش کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی

لزوم افزایش تولیدات بخش کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دستیابی به امنیت غذایی پایدار در گرو افزایش تولیدات بخش کشاورزی است.

به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام‌نکویی با اشاره به تغییر در مفهوم امنیت غذایی پس از وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه افزود: امروز غذا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و اکنون به یک سلاح تبدیل شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که امروز موضوع امنیت غذایی در تامین و تولید غذا خلاصه نمی‌شود، بیان داشت: دسترسی، سلامت، مصرف، ثبات و پایداری ۴ مولفه مهم امنیت غذایی است و دسترسی آسان و اقتصادی غذا برای آحاد مردم در این زمینه مهم است. وی ایران را به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی، کشوری غنی دانست و تاکید کرد: از ۱۳ اقلیم در دنیا، ۱۱ اقلیم در کشور ایران موجود است؛ در زمینه تنوع زیستی ایران ۸۳۰۰ گونه دارد که این تعداد گونه موجود در کشور از مجموع گونه‌های تمام کشورهای اروپایی نیز بیشتر است.

خیام‌نکویی دستیابی به امنیت غذایی پایدار را در گرو افزایش تولیدات بخش کشاورزی محسوب کرد و اظهار داشت : از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۰۰ میلیون تن افزایش تولید غذا داشتیم که ۵۵ تا ۶۰ درصد آن مربوط به افزایش دانش و رسوخ دانش در بخش کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که تولید غذا و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی از مسیر بهره‌وری و رسوخ دانش و فناوری در بخش می‌گذرد، افزود: خودکفایی در محصولات راهبردی از طریق انقلاب بهره‌وری و رسوخ دانش مدرن و بومی ممکن است.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha