۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته سوم خرداد

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته سوم خرداد

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته سوم خرداد به بیش از۱۵ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در سومین هفته خردادماه، ۸۰ هزار و ۴۱۳ تن انواع حامل انرژی در تابلو نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۱۵۷ معامله انجام‌شده در این تابلو بیش از ۱۵ هزار و ۲۱ میلیارد ریال بود که ۹۸ درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.

گفتنی است معاملات فرآورده‌های «گاز مایع»، «پروپان» و «بوتان» در رینگ بین‌الملل و «پنتان» در رینگ داخلی صدرنشین ارزش معاملات این هفته تابلو بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری بورس انرژی ایران بود.

در این هفته شاهد تبادل مالکیت یک میلیون و ۸۴۸ هزار کیلووات‌ساعت برق در قالب اوراق سلف بودیم که ارزشی بیش از یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال را به ثبت رساند.

تالار برق سبز نیز در هفته سوم خردادماه شاهد معاملات ۶ میلیون و ۶۹۶ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش ۱۳۶ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال بود.

بورس انرژی همچنین در این هفته شاهد دست‌به‌دست‌شدن ۴ هزار برگه گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی به ارزشی نزدیک به ۹۸ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال بود که به دنبال ثبت ۴ معامله در تابلو گواهی سپرده حامل‌های انرژی رقم خورد.

در هفته سوم خرداد ۱۴۰۲ در بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلو اوراق گواهی ظرفیت نیز یک هزار برگه گواهی ظرفیت به ارزش ۷۳ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال میان فعالان این بازار دست به دست شد.

بورس انرژی در سومین هفته خردادماه همچنین میزبان معاملات ۴ قرارداد آتی به ارزش ۶۷۱ میلیون ریال نیز بود.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha