۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
برزیل بازار هدف خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

برزیل بازار هدف خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است

قادری، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: برزیل به دلیل برخورداری از جمعیت زیاد، می‌تواند بازار هدف صادرات کالاهای ایرانی محسوب شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری در خصوص اهمیت اعلام آمادگی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت با برزیل، گفت: دولت سیزدهم اهتمام جدی به توسعه همکاری های مشترک خصوصا در حوزه تجاری با کشورهای مستقل دارد و در این راستا دیپلماسی اقتصادی را به طور جدی پیگیری می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران هم اکنون با چین و روسیه نیز برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت دارد که این امر تاثیر خوبی در توسعه روابط و تسهیل گری تجارت خارجی کشورمان داشته است، اظهار کرد: در این راستا تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت با کشورهای هدف می تواند نقشه راه خوبی محسوب شود زیرا آینده و برآیند منافع مشترک دو کشور را ترسیم می کند.

وی با اشاره به اینکه برزیل یکی از کشورهای مهم در آمریکای جنوبی محسوب شده و از جمله اقتصادهای نوظهور بشمار می رود، ادامه داد: برزیل به دلیل برخورداری از جمعیت زیاد، می تواند بازار هدف صادرات کالاهای ایرانی محسوب شود زیرا روابط دو کشور در سطح خوبی است و تدوین برنامه یاد شده نیز به افزایش روابط اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برزیل عضو گروه بریکس بوده و این مولفه خوبی برای شکوفایی اقتصادی ایران محسوب می شود، افزود: در واقع کشورهای مستقلی عضو این گروه هستند که مخالف یکجانبه گرایی آمریکا بوده و حتی تحت تحریم کاخ سفید نیز قرار دارند لذا همکاری ایران با آنها می تواند به تقویت چندجانبه گرایی کمک جدی کند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه صرف تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت کافی نیست و کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور باید به طور مستمر جلسات کارشناسی داشته باشند تا مفاد این مهم اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه روابط ایران و برزیل موجب افزایش حجم تبادلات تجاری و ارزآوری برای دو کشور خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha