۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
۹۶ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان در بوشهر اجرایی و عملیاتی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۹۶ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان در بوشهر اجرایی و عملیاتی شد

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در یکسال اخیر، ۹۶ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان در بوشهر اجرایی شده است.

علی باستین در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه اقتصادی استانداری در یکسال اخیر، اقدامات موثری در حوزه تولید و صنعت و اشتغال انجام داده امیدوارم امسال نیز تداوم یابد.

وی افزود: سال گذشته ۹۶ پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان و همچنین سرمایه‌گذاری ارزی ۵.۵ میلیارد دلار و ۱۵۷ میلیون یورو با ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی افتتاح شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر سال گذشته از لحاظ سرمایه‌گذاری ریالی در طرح‌های افتتاحی دهه فجر رتبه دوم و از لحاظ سرمایه‌گذاری ارزی نیز جایگاه نخست کشور را از آن خود کرد.

باستین سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در کارخانه فولاد و ایجاد یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم، آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه در حوزه پتروشیمی و الحاق اراضی جدید به شهرک‌های صنعتی به ویژه در شهرک‌های صنعتی برازجان، بوشهر و جم را از جمله دستاوردهای اقتصادی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین مجوزهای لازم برای تاسیس ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی جدید در استان، احیای واحدهای راکد و نیمه تمام، افزایش ظرفیت اسمی واحدها، افتتاح پروژه‌های اقتصادی، تکمیل پروژه‌های مختلف زنجیره ارزش محصولات رقابتی و احیا واحدهای تحت تملک شبکه بانکی از جمله دیگر برنامه‌های استان در بخش اقتصادی است.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی US ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      همین آمارهای الکی دولت رئیسی را منکوب کرده. دقیقا بروید ببینید ریز پروژه چه هست. اگه ندیدید ۹۹ درصد پروژه ها نفتی و پتروشیمی است که هیچ ربطی به آقای باستین و استانداری ندارد.