۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۲ هکتار از مراتع تایباد در خراسان رضوی طعمه حریق شد

۲ هکتار از مراتع تایباد در خراسان رضوی طعمه حریق شد

مشهد- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تایباد گفت: دو هکتار از مراتع روستای «فرزنه» در تایباد در آتش سوخت و چند نفر در این خصوص بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ؛ ابراهیم محمودی گفت: استقرار موج هوای گرم بر روی خراسان رضوی و همچنین حضور مردم در تفرجگاه‌ها ریسک آتش‌سوزی مراتع شهرستان را افزایش داده، بنابراین یگان حفاظت، همیاران طبیعت، شوراها، دهیاران و آتش‌نشانی در آماده‌باش هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تایباد ابراز کرد: از مردم که به تفرجگاه‌ها سفر می‌کنند تقاضا داریم حتی‌الامکان از آتش‌افروزی در طبیعت خودداری کنند و چنانچه آتشی روشن می‌کنند، پس از پایان کار نسبت به خاموش کردن کامل آن اقدام کنند.

وی افزود: متأسفانه براثر آتش‌سوزی چند روز گذشته در مراتع روستای فرزنه در جنوب شرق شهرستان تایباد دو هکتار مرتع در آتش سوخت.

وی بیان کرد: هرچند علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است، اما احتمال عمدی بودن آن نیز وجود دارد و چند مظنون هم شناسایی شدند که تا پایان بررسی با قید ضمانت آزاد هستند.
 

کد خبر: ۲۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha