۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
برنامه سازمان بورس هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها
رئیس سازمان بورس مطرح کرد

برنامه سازمان بورس هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها

رئیس سازمان بورس گفت: در سال جاری تمرکز سازمان بورس هدایت صحیح نقدینگی به سمت طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مجید عشقی امروز (پنجشنبه) در سومین روز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی کشور و در جمع سهامداران، با بیان اینکه، سال ۹۹ تجربه و درس‌های فراوانی به سهامداران و سیاست‌گذاران داشت، افزود: درگذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داشته باشیم.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقابسه با گذشنه نیست.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد. انحراف‌هایی در بحث بازارگردانی ایجاد شده بود که مورد انتظار نبود. صندوق‌ها و بازارگردان با توجه به دستورالعملی که دارند اجازه پنیک بازار را نخواهند داد. بازار به هیچ حمایتی نیاز ندارد. اگر دخالت بیجا در بازار اتفاق نیفتد، بازار مسیر خودش را طی خواهد کرد.

عشقی اظهار داشت: اتفاق‌های گذشته برای سیاست‌گذاران تجربه‌هایی را به همراه داشت و اکنون تصمیماتی که در خصوص صنایع مختلف وضع می‌شود با تامل بیشتری اخذ خواهد شد. خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی با استفاده از نظرهای کارشناسی، تصمیمات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس گفت: در سال جاری تمرکز بر هدایت به صحیح نقدینگی داریم. اگر در سال ۹۹ حتی یک سوم نقدینگی به درستی به تولید هدایت می‌شد، درآمد و سوداوری شرکت‌ها با افزایش چشم‌گیری رو به رو می‌شد اما متاسفانه هدایت به خوبی انجام نشد؛ از این رو از تجربیات گذشته در جهت هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها استفاده و توجه بر این اهم، استفاده خواهد شد.

مجید عشقی افزود: بازار از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خود را طی خواهد کرد. این روزها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا، مطلوب است.

وی ادامه داد : حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: عرضه خودرو در بورس کالا به شرکت‌ها بستگی دارد. هیچ مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد. متاسفانه میزان عرضه آنها تحت تاثیر تصمیمات سابق قرار گرفته است. دغدغه ما در حوزه خودرو ضرر نکردن تولیدکنندگان و رعایت صرفه و صلاح سهام‌داران بوده و هست. این صنایع نباید با تصمیمات غیرکارشناسی زمین بخورد. از هیئت مدیره این شرکت‌ها و مراجع بالاتر می‌خواهیم که این صنایع را در طولانی مدت سرپا نگه‌ دارند.

وی در پاسخ به پرسش‌های مردمی گفت: متاسفانه برخی از نمادها برای مدت طولانی بسته مانده‌اند و بستن نماد راه‌حل صحیحی نیست. علی‌رغم عدم‌همکاری‌ها سعی در حل چالش‌های آن‌ها داریم چراکه سهامداران خرد نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستند.

عشقی اظهار داشت: از یک ماه گذشته بحث‌های جدی در هئیت مدیره در خصوص نماد معاملاتی بانک آینده داشته‌ایم. علت بسته بودن این نماد مواردی بوده که افشا شده است.

عشقی اظهار کرد: سازمان بورس نسبت به بسته ماندن نمادها بی‌توجه نیست و حل معضلات شرکت‌ها و بازگشایی تمامی نمادهای بسته در دستور کار قرار دارد. با تمرکز بر حل چالش‌ شرکت‌ها امید می‌رود که دیگر هیچ نمادی به طور بلند مدت بسته نماند.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha