۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
اولویت برنامه‌ هفتم توسعه افزایش جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اولویت برنامه‌ هفتم توسعه افزایش جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه احکامی بیاوریم که حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی تسهیل و افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت نامناسب جاده‌های کشور گفت: تمامی بار پروژه های عمرانی بر دوش دولت بوده در حالی که منابع مالی دولت بسیار محدوده است لذا یکی از موضوعاتی که در برنامه هفتم توسعه باید در اولویت قرار بگیرد فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی است.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کشور بیش از ۴۰ برابر ظرفیت دولت است، عنوان کرد: راهی نداریم جز اینکه با ایجاد جذابیت در پروژه‌ها انگیزه بخش‌های خصوصی را برای سرمایه‌گذاری افزایش داده و پروژه‌ها را به آنها واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه احکامی بیاوریم که حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی تسهیل و افزایش یابد. هم اکنون بخش عمده ای از آسفالت جاده‌های کشور کیفیت خودشان را از دست داده و نیازمند بهسازی و نوسازی هستند اما امکانات دولت فعلا پاسخگوی حجم بالای هزینه‌ها نیست بنابر این باید در پروژه‌های عمرانی جاذبه ایجاد کرده و نقدینگی کشور را به سوی پروژه‌های عمرانی هدایت کنیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha