۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
نکات مهم سئو در طراحی سایت

نکات مهم سئو در طراحی سایت

سئو و طراحی سایت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و بشدت به همدیگر وابسته هستند. از این رو برای داشتن سایتی بهینه می‌بایست نکات مهم و فاکتورهای کلیدی سئو را هنگام طراحی سایت رعایت کرد.

بازار: سئو و طراحی سایت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و بشدت به همدیگر وابسته هستند. از این رو برای داشتن سایتی بهینه می‌بایست نکات مهم و فاکتورهای کلیدی سئو را هنگام طراحی سایت رعایت کرد. در غیر این صورت سایت شما در نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود. اینجاست که اهمیت سئو در طراحی سایت مشخص می‌شود. در حقیقت با پیاده سازی صحیح نکات سئو سایتتان در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد، میزان بازدید ترافیک دریافتی سایت افزایش می‌یابد و به درآمد بیشتری می‌رسید. پس طراحی سایت سئو فرندلی برای کسب و کار شما اعتبار بسیاری به ارمغان می‌آورد. بنابراین اولین گام برای داشتن یک سایت معتبر و موفق آگاهی از نکات کلیدی سئو و سپس رعایت این نکات در طراحی سایت می‌باشد. توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهای سئو در طراحی سایت آشنا شوید.

طراحی سایت سئو فرندلی

هنگام طراحی سایت باید نکات سئو را به طور کامل و به درستی رعایت نمود. زیرا در غیر این صورت، بدون شک در این دنیای رقابت دیجیتالی با شکست مواجه خواهید شد. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین نکات و فاکتورهای مورد نیاز برای طراحی یک سایت سئو فرندلی را معرفی خواهیم نمود.

تاثیر دامنه در طراحی سایت سئو فرندلی

اولین نکته انتخاب نام دامنه‌ایی کوتاه، به یادماندنی، بدون غلط املایی و نشان دهنده برند شماست. انتخاب نام دامین طولانی و غیر مرتبط فقط باعث گیج شدن مخاطبان می‌شود. به خاطر داشته باشید که می‌توانید از نام برند به عنوان دامنه سایت استفاده کنید تا سایتتان راحت‌تر پیدا شود. همچنین توصیه می‌شود نام دامنه‌ایی را انتخاب نمایید که چند املایی نباشد و به راحتی تلفظ شود.

تاثیر هاست مناسب در طراحی سایت سئو فرندلی

خرید هاست مناسب روی سرعت، عملکرد، آپتایم و زمان قطعی سایت تاثیر مستقیم دارد. به بیان دیگر، اگر هاست انتخابی شما متناسب با نیازهای سایتتان نباشد؛ ممکن است سایتتان دچار اختلال شود و از کار بیفتد. برای مثال اگر صاحب سایت فروشگاهی با بازدید بالا هستید؛ باید میزبانی وبی را انتخاب کنید که دارای سرعت، فضای ذخیره سازی کافی و … باشد. باید توجه داشت که خرید هاست پرسرعت باعث بهبود عملکرد سایت و در نتیجه تجربه کاربری بهتر می‌شود.

تاثیر انواع هاست در طراحی سایت سئو فرندلی

امروزه هاست‌های مختلفی از جمله هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست ابری،vps و … در دسترس می‌باشند که هرکدام مشخصات، مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. با این وجود هنگام خرید هاست باید به کیفیت، پنل مدیریتی، امنیت، قیمت، پشتیبانی و … توجه داشت و میزبانی وب را مناسب با نیازهای سایتتان تهیه کنید. البته به یاد باشید که با طراحی سایت در شیراز دیگر نیاز نیست نگران چنین مواردی باشید. چرا که تیم طراحی این اقدامات را برای شما انجام می‌دهند.

طراحی سایت سئو فرندلی با سیستم مدیریت محتوا

منظور از سیستم مدیریت محتوا که به صورت CMS نیز شناخته می‌شود؛ برنامه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به کد نویسی سایت مورد نظر خود را طراحی و ایجاد کنید و همچنین محتواهای سایت را به راحتی منتشر، ادیت، سازماندهی، حذف و نگهداری نمایید. علاوه بر این، طراحی سایت با کمک سیستم مدیریت محتوا امکان ریسپانسیو نمودن سایت را برای شما فراهم می‌کند. جالب است بدانید که سیستم‌های مدیریت محتوا دارای انواع گوناگونی هستند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می‌کنیم.

نکات مهم سئو در طراحی سایت

انواع سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی سایت سئو فرندلی

سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف با مزایا و ویژگی‌های متفاوت در بازار وجود دارند که می‌توانید متناسب با نوع و نیازهای سایتتان یکی از آنها را انتخاب نمایید. از میان CMS های مختلف، سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و دروپال به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار دارند. دلیل محبوبیت این سه سیستم مدیریت محتوا، سهولت استفاده، انعطاف پذیری، امنیت و قدرتمندی آنها است.

انتخاب بهترین نوع سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت سئو فرندلی

هنگامی که میخواهید مناسب‌ترین CMS را برای سایتتان انتخاب کنید؛ ببینید کدام یک از آنها دارای قابلیت شخصی سازی URL ها می‌باشد. آیا سی‌ام‌اس مورد نظرتان امکان ایجاد تغییرات در صفحات بدون نیاز به تغییر URL ها را دارد؟ نکته حائز اهمیت درباره استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی سایت این است که اگرچه این سیستم‌ها تا حدی از لحاظ سئو بهینه هستند اما برای بهینه سازی کامل آنها برای موتورهای جستجوی گوگل به انجام اقدامات سئو در شیراز نیاز دارید.

طراحی سایت سئو فرندلی و ایندکس شدن صفحات

خزنده‌های گوگل هر یک از صفحات سایت را جداگانه بررسی می‌کنند و در صورت تایید صفحات و محتواهای سایتتان ایندکس می‌شوند. به همین دلیل هنگام طراحی سایت باید لینک‌های داخلی و خارجی را به صفحات خود اضافه نمایید، ساختار سایت را بهبود بخشید و به طور کلی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا صفحات سایتتان در نتایج سرچ گوگل نمایش داده شوند. دقت نمایید که در طراحی وب سایت در شیراز تمامی نکات سئو رعایت می‌شود که همین موضوع باعث بهینه سازی، ایندکس شدن و نمایش سایت در نتایج گوگل می‌شود.

عوامل موثر در ایندکس شدن صفحات یک سایت سئو فرندلی

اگر قصد دارید صفحات سایتتان ایندکس شوند لازم است برخی از نکات را به درستی رعایت کنید. مهم‌ترین این نکات به شرح زیر می‌باشند.

تاثیر انتخاب عنوان در ایندکس شدن صفحات یک سایت سئو فرندلی

زمانی که کاربران موضوعی را در گوگل سرچ می‌کنند؛ اولین چیزی را که می بینند عنوان است. عنوان انتخابی باید جذاب، خلاقانه، متفاوت از دیگر موضوعات و طول آن حداکثر ۶۰ حرف و دربردارنده کلمات کلیدی باشد.

تاثیر درج توضیحات متا در ایندکس شدن صفحات یک سایت سئو فرندلی

عامل موثر دیگر در ایندکس شدن صفحات سایت نوشت توضیحات متا می‌باشد. این توضیحات به کاربران نشان می‌دهد که هر صفحه‌ در مورد چه موضوعی است. بنابراین توضیحات متا باید به گونه‌ایی نوشته شود توجه کاربران را جلب کرده و آنها را ترغیب نماید تا وارد سایتتان شوند.

نکات مهم سئو در طراحی سایت

تاثیر مشخص کردن تیترها در ایندکس شدن صفحات یک سایت سئو فرندلی

با تعیین نوع تیترها (تیتر اصلی، تیتر دوم، سوم و …) کاربران راحت‌تر می‌توانند عناوین را بخوانند و زودتر مطلب مورد نظر خود را بیابند. پس با جداسازی محتوا به بخش‌های کوچک‌تر می‌توانید میزان رضایت کاربران را بهبود دهید.

تاثیر نوشتن متن جایگزین تصاویر در ایندکس شدن صفحات یک سایت سئو فرندلی

متاسفانه گوگل همچنان نمی‌تواند عکی‌ها و تصاویر را تشخیص دهد. به همین دلیل هنگامی که قصد بهینه‌ سازی تصاویر و اینفوگرافی‌ها را دارید؛ لازم است برای هر تصویر یک متن جایگزین یا Alt بنویسید تا گوگل بتواند چیستی تصاویر را تشخیص دهد. توجه داشت باشید که این متن جایگزین باید کوتاه و دربردارنده کلمات کلیدی اصلی باشد.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۴۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha