۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
سامانه صدور مجوز خودروهای سوخت‌رسان سیار طراحی و پیاده‌سازی شد
با همت متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛

سامانه صدور مجوز خودروهای سوخت‌رسان سیار طراحی و پیاده‌سازی شد

معاون مدیر برنامه‌ریزی در فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد: با همت متخصصان فاوای این شرکت، سامانه صدور مجوز برای خودروهای سوخت‌رسان سیار طراحی شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلال هوله‌زاده در این باره افزود: این سامانه به منظور تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و حذف امضاهای طلایی به همت کارشناسان این معاونت طراحی و پیاده‌سازی شده و هم اکنون، امکان ارائه خدمات از طریق «پنجره‌ی واحد دولت» از طریق این سامانه فراهم است.

وی با اشاره به اتصال این سامانه به سامانه «صدور مجوزهای دولت» با قابلیت ارائه‌ی خدمات برخط متصل، اظهار کرد: متقاضیان برای اخذ مجوز باید ابتدا شرایط مربوطه را در درگاه ملی مجوزهای دولت به آدرس Mojavez.ir مطالعه و در صورت احراز شرایط، نسبت به آماده‌سازی و بارگذاری مستندات اقدام کنند. بدیهی است پس از اتمام مراحل، کد پیگیری از طریق پیامک به متقاضی اعلام می‌شود.

معاون مدیر برنامه‌ریزی در فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: فرآیند بررسی مدارک و استعلام توسط کارشناسان بازرگانی مناطق شرکت ملی پخش در سامانه صدور مجوز سوخت‌رسان سیار به آدرس ess.niopdc.ir انجام و در صورت تایید، نسبت به صدور مجوز بهره‌برداری اقدام خواهد شد.

هوله‌زاده صدور کد رهگیری، امکان پیگیری فرآیند توسط متقاضی از طریق کارپوشه‌ی درگاه ملی مجوزها و همچنین قابلیت ارسال پیامک به متقاضی برای آگاهی از آخرین وضعیت درخواست را از قابلیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: دریافت برخی از استعلام‌ها از جمله اداره پست، ثبت احوال، ناجی و شاهکار در این سامانه به صورت برخط و از طریق وب سرویس انجام می‌شود.

وی خبر داد: در صورت ارائه سرویس‌هایی از قبیل استعلام بررسی موقعیت مکانی از شهرداری، بررسی موقعیت مکانی از سازمان محیط زیست، استعلام مسیر عبور و مرور خودروی سوخت‌رسان از شورای هماهنگی ترافیک و اخذ مجوز از سازمان پدافند غیرعامل، نسبت به پیاده‌سازی آن اقدام و استعلام‌ها به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.

معاون مدیر برنامه‌ریزی در فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مزایای استفاده از خودروهای سوخت‌رسان اشاره کرد و افزود: امکان توزیع سوخت در مناطق با جمعیت بالا و تعداد محدود جایگاه‌های عرضه سوخت، استفاده در زمان بحران، ترافیک سنگین و یا ایام خاص سال مانند اربعین و تعطیلات، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و متعاقباً کاهش صف در جایگاه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های دولت برای عرضه سوخت از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

هوله‌زاده تمایل جایگاه‌داران به استفاده از این طرح به دلیل قیمت بالای زمین در کلان‌شهرها برای احداث جایگاه سوخت ثابت را یکی دیگر از مزایای این طرح برشمرد و درباره استاندارد و ایمنی خودروهای سوخت‌رسان بیان کرد: پس از بررسی استانداردهای لازم توسط مدیریت‌ها، ادارات و دستگاه‌های ذیربط، نسبت به اعطای پروانه بهره‌برداری اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha