۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
از سرگیری پروازهای بین المللی اوکراین
بعد از سه ماه توقف صورت گرفت

از سرگیری پروازهای بین المللی اوکراین

دنیس چمیگال، نخست وزیر اوکراین در شورای وزرا گفت: از پنجم ژوئن ما پروازهای داخلی و از ۱۵ ژوئن پروازهای بین المللی را از سر می‌گیریم.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پس از آنکه شیوع کرونا سبب شد پروازهای اوکراین تقریبا به مدت سه ماه متوقف شود، این کشور روز چهارشنبه از ازسرگیری پروازهای داخلی خود در این هفته و پروازهای بین المللی این کشور از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) خبر داد.

وزیر زیر ساخت‌های اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد مقاصد موردنظر متعاقبا اعلام خواهند شد و مذاکراتی در این باره با دیگر کشورها در حال انجام است».

وی افزود: برای ما کشورهای فعال در گردشگری با اوضاع مناسب درباره شیوع کرونا‏، در اولویت قرار دارند.
در چارچوب قرنطینه سختگیرانه که پس از مشخص شدن نخستین موارد ابتلا به کرونا در این کشور اعمال شد، کیف نیمه مارس مرزهای خود را به روی خارجی‌ها بست و برنامه پروازهای خود را متوقف کرد.

دولت اوکراین همچنین روز چهارشنبه از آغاز به کار رستوران‌ها و کافه‌ها از روز جمعه خبر داد.

در چارچوب لغو قرنطینه تدریجی که در هفته‌های اخیر صورت گرفت، مقامات همچنین در ماه مه از بازگشایی برخی مراکز تجاری، حمل و نقل عمومی و همچنین پارک‌ها، مراکز تجاری، سالن‌های ورزش و زیبایی و مهد کودم‌ها خبر دادند.

مترو نیز در تاریخ ۲۵ مه در کیف و در دیگر شهرهای این کشور آغاز به کار کرد. بازگشایی حمل و نقل ریلی (راه آهن) ‌از روز دوشنبه خواهد بود.

اوکراین که تقریبا ۴۰ میلیون نفر ساکن آن هستند و بین اتحادیه اروپا و روسیه قرار گرفته است، شمار مبتلایان به کرونا در آن به ۲۴ هزار و ۸۲۳ نفر می‌رسد. از این تعداد ۷۳۵ نفر جان باختند.

کد خبر: ۲۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha